נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה חשוב שתדעו על קרן הפנסיה שלכם?

קרן פנסיה

החוק קובע שלכל אזרח עובד במדינה תהיה קרן פנסיה, אליה הוא יפריש, יחד עם המעסיק, חלק מסוים מהשכר החודשי שלו. באמצעות קרן הפנסיה, האזרח העובד יכול להתרכז בעבודתו ובחייו האישיים, כאשר במקביל נוצר לו חיסכון שאמור לשמש אותו בתור קצבה חודשית לאחר תקופת הפרישה.

ישראלים רבים מתייחסים אל הפנסיה שלהם כאל "שגר ושכח" – מדי חודש הסכום הדרוש מופקד בקרן והם לא מתעסקים בה. למרות זאת, ישנם כמה דברים שחשוב לדעת על קרן הפנסיה שלכם. הנה כמה מהם.

 

בחירת מסלולי השקעה

עד לא מזמן, לא לכל אזרח הייתה קרן פנסיה. אזרח יכול היה לפנות אל חברת ביטוח כלשהי ולבטח את עצמו בביטוח פנסיוני. הביטוח הפנסיוני מאפשר לאזרחים לצבור כסף לאורך תקופת זמן של עשרות שנים, עד לשלב בו הם יגיעו לגיל הפרישה. בגיל הפרישה, הכסף שמופקד בקרן יומר לקצבה חודשית לרווחת הלקוח. באתר https://fclaw.co.il תוכלו לקרוא עוד על כך.

קרן הפנסיה מאפשרת לכסף שאתם מפקידים ליצור תשואה ובכך להפוך לבעל ערך גבוה יותר אל מול האינפלציה השוחקת. הכסף בקרן הפנסיה שלכם מושקע בניירות ערך שונים, כמו מניות או אגרות חוב. יש לכם זכות מלאה להחליט באיזו צורה תושקע הקרן שלכם. אתם יכולים לפנות אל חברת הביטוח ולהורות לה על תמהיל ההשקעות בקרן הפנסיה שלכם לפי האפשרויות השונות.

 

פיצויי פיטורין

החוק בישראל מאפשר לאדם שמפוטר לקבל פיצויי פיטורין מקרן הפנסיה שלו. פיצויים אלו יכולים לסייע למי שאין לו עבודה קרובה באופק, למי שנמצא במצב כלכלי בעייתי או למי שזקוק למשאבים כספיים נזילים לצרכי פתיחת עסק לאחר פיטורין למשל. למרות זאת, חשוב לדעת שמשיכת פיצויים אלו פוגעת בחיסכון שלכם ומפחיתה אותו באופן משמעותי.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

ההפרשה החודשית שלכם ושל המעסיק לקרן הפנסיה מחולקת בתוך הקרן עצמה בצורות שונות. חלק מסוים מהכסף שמופקד הולך עבור רכיב בביטוח הפנסיה שלכם, עבור ביטוח אובדן כושר עבודה. במידה ונפצעתם או חליתם בצורה כזו שלא מאפשרת לכם להמשיך לעבוד ולפרנס את עצמכם, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח הפנסיוני על מנת שתקבלו קצבה חודשית בגין אובדן כושר עבודה.

 

מעבר בין חברות

בסוף כל שנה אתם אמורים לקבל דוח על ביצועי קרן הפנסיה שלכם. לא מרוצים מביצועי קרן הפנסיה? לא מרוצים מחברת הביטוח הפנסיוני בעצמה? החוק אומנם קובע שאתם מחויבים להפריש כסף לפנסיה שלכם, אך הוא לא קובע באיזו חברת ביטוח אתם צריכים לנהל את הקרן. תוכלו להעביר את קרן הפנסיה שלכם לחברה אחרת.

 

דמי ניהול

חברת הביטוח שמנהלת את הקרן שלכם נהנית מדמי ניהול מסוימים, שמייצרים לה רווחים. ניתן להתמקח עם חברת הביטוח על מנת לקבל דמי ניהול מופחתים יותר, או לעבור לחברה אחרת שמציעה דמי ניהול זולים יותר.

קרן פנסיה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול