נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושים במקרה ויש נכסים אשר לא מפורטים בצוואה

שופט

לאחר מותו של אדם אשר החזיק בנכסים במהלך חייו הבעלות עליהם עוברת הלאה ליורשיו החוקיים וזאת נעשה על פי המפורט בצוואתו אשר הוא ניסח טרם מותו על פי צו מצפונו ותפיסתו. לעיתים, הצוואה לא מספיק מפורטת או לא כוללת באופן מפורש הוראות בדבר חלק מנכסיו. כמובן שאין זה אומר שנכסיו לא יועברו לאף אחד אלא זאת יקבע על פי חוק הירושה אשר עונה על כול הפערים הקשורים בצוואה וירושה של אנשים במדינה.

 

דיני וחוק הירושה

אנשים רבים חווים הליכים לא פשוטים סביב צוואות וירושות ויש המון מקרי קצה אשר מביאים לכך שצוואה לא בדיוק יוצאת לפועל כפי שהתכוון המנוח או בצורה שמספקת את היורשים. לאור כול מיני מקרים ועל מנת למנוע מצבים לא ברורים ומורכבים, מעוגן במדינה חוק הירושה אשר קובע מה יקרה בדבר עיזבונו של מנוח כך שכמובן קודם כול קודמת הצוואה החוקית ולאחר מכן החוק קובע מה יקרה במצבים שלא ברור כיצד לפעול לאור אי קיומה או תקינותה של הצוואה.

 

חלוקת נכסים שאינם כלולים בצוואה

ברור לכול כי נכסים אשר כתובים בצוואה יחולקו והבעלות עליהם תעבור ליורשיו של המנוח לפי המפורט, אך כאשר יש נכסים שלא מפורט בצוואה מה לעשות בדברם החלוקה עוברת להיות על פי חוק הירושה. השמטת נכס מהצוואה יכולה להיות לאור כך שהמנוח לא הספיק להכניס אותו לצוואה או ששכח לערוך את הצוואה לאחר שהוא קנה את הנכס והעביר בעלות עליו.

 

חלוקת נכסים שלא ברור למה הייתה הכוונה

לעיתים הנכס כן מפורט בצוואה אך לא מפורט מספיק, כדוגמת משפטים כמו הורשת הדירה לבני הבכור אך לא מצוינת מספיק לעומק באיזו דירה מדובר מבין כול הדירות של המנוח לדוגמא. במקרים כאלו עדיין מדובר במקרה של נכס שלא מופיע בצוואה לאור כך שהוא לא מופיע בצורה ברורה מספיק. ההחלטה בדבר הירושה במקרים אלו היא להעניק ליורש שמצוין בנכס המעורפל נכס ברמה בינונית מבין כול האפשרויות שהנכס עונה עליהן.

 

פתרון מקרים של נכסים שלא מפורטים

למרות שסביר מאוד שבתור היורשים של המנוח אתם מכירים אותו טוב ביותר, עורכי דין ירושה וצוואה מכירים טוב ביותר צוואות וירושות ועל כן, כדאי להעביר את הטיפול במקרים אפורים כמו נכסים שלא מפורטים בצוואה לידיהם. לא רחוק מהמציאות שירושות וצוואות יביאו לכדי סכסוכים משפטיים ועל כן, כדאי להעביר את הטיפול לאדם חיצוני ואובייקטיבי אשר יוכל לחוות דעתו ולטפל בנושא בצורה מקצועית ואיכותית ולפתור את הסוגיות שהתעוררו.

לצערנו לא תמיד הצוואה עונה על כול מה שהיא צריכה לענות ולא ניתן באמת לדעת מה המנוח היה רוצה שיקרה בדבר כול הרכוש שלו, לצורך כך נמצא חוק הירושה ואנשי מקצוע העוסקים בתחום, היעזרו בהם!

ספרים ופטיש

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין משפחה
עוד דיני משפחה
איך להתגרש מבלי לפשוט רגל

אצל זוגות רבים, גירושין זה דבר בלתי נמנע. פרט למשמעויות המשפחתיות והאישיות שיש לתהליך הגירושין אצל כל אחד, לתהליך

לחיצת ידיים בהסכם נישואין
מהו הסכם טרום נישואין?

העלייה החדה באחוזי הגירושין בישראל בעשרים השנים האחרונות גורמת לזוגות רבים לתכנן את העתיד ולהתכונן למקרה שבו היחסים יעלו

גבר מרושש
כמה עולה גישור גירושין?

אתם רוצים להיפרד? הבנתם לאחרונה שהזוגיות שבה אתם נמצאים היום לא תוכל ללוות אתכם לעוד שנים רבות? אם כך,

חתימה על הבית
הסכם ממון: כמה למה ואיך

הסכם ממון הוא הסכם אשר נחתם בין שני בני זוג, בכדי להבטיח חלוקה שוויוניות של הנכסים. המומחים של ארגון