נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מיזוגים ורכישות – האם ההליך מחייב פעילות של עורכי דין?

Consulting

עולם העסקים הוא עולם דינמי המתפתח ומשתנה עם הזמנים, כשהמטרה היא תמיד אחת – רווח כלכלי באמצעות תהליכי צמיחה והתפתחות. בכדי ליצור צמיחה מהירה, חברות רבות פועלות למיזוגים ורכישות, תוך איחוד מספר חברות ליחידה עסקית אחת. האם הליך מורכב זה מחייב פעילות של עורכי דין?

 

מיזוגים ורכישות – הדרך לצמיחה כלכלית

עולם העסקים מתפתח ומשתכלל עם הזמן שעובר והקידמה הטכנולוגית הסובבת אותנו מכל עבר, כשכל פעם אנו נדרשים "להמציא את עצמנו מחדש" ולבחון אסטרטגיה עיסקית ודרכי פרסום ושיווק, בכדי להתמודד היטב עם המציאות העסקית המשתנה ומתפתחת בקצב מסחרר.

כשהמטרה הברורה של העסק היא יצירת רווחים, אחת מהדרכים הנפוצות להתחדש ולהתקדם, היא איחוד הפעילות העיסקית עם חברות אחרות, באמצעות תהליך מיזוגים ורכישות בין חברות. יחד עם זאת, על אף ההזדמנות העיסקית הטמונה בתהליך מיזוג זה, ככל והוא לא מבוצע כהלכה, הרי שהזדמנות זו עלולה להפוך לפספוס מוחלט.

 

מה זה מיזוג חברות?

מיזוג חברות הוא למעשה תהליך בו מחליטות שתי חברות, או יותר, לאחד את כלל הנכסים והפעילויות העיסקיות שלהן. במסגרת תהליך זה יכולה אחת החברות להיטמע בחברה השנייה, או ליצור ישות נפרדת, אשר שתי החברות ייקלטו בה.

את התהליך ניתן לבצע באמצעות מיזוג סטטוטורי, בו אחת החברות חדלה מלהתקיים ומעבירה את כל פעילותה אל החברה השנייה, או באמצעות תהליך החלפת מניות, בו אחת החברות מקנה לפחות 80% ממניותיה לחברה הקולטת ובכך הופכת למעשה לחברת בת.

כפי שהזכרנו, אחת הסיבות העיקריות לביצוע מיזוג בין חברות היא הזדמנות עיסקית לאחד כוחות ולהרחיב את פעילות החברה, אך יכולות להיות סיבות נוספות להחלטה על מיזוג ורכישה, והן הרצון להתייעל ולכסות על הפסדים, כמו גם כפעולת ניסיון אחרון להצלת החברה.

 

ההיבט המשפטי

תהליך מיזוג בין חברות הוא תהליך די מורכב, המחייב החלטת דירקטוריון, ניסוח הסכם מיזוג, פרסום הודעה לנושים, פנייה לרשות ההגבלים העסקיים, בדיקת הדו"חות הכספיים של החברות המתמזגות ועוד. היות ומדובר בתהליך מהותי הכרוך במעבר על סעיפים ותתי סעיפים רבים, אין ספק כי חובה ואף מומלץ להתייעץ עם עורך דין  המתמחה במיזוגים ורכישות.

עורך דין לענייני מיזוגים ורכישות יספק לכם ייעוץ בענייני מיסוי, עריכת מסמכי ההסכם בצורה המתאימה ביותר עבורכם, ניהול משא ומתן, הגשת הדיווחים לרשויות הממשלתיות ועוד מגוון שירותים מקצועיים, אשר יובילו לאיחוד מוצלח ובטוח בין החברות.

 

ייעוץ עיסקי – לחשוב על היום שאחרי

אין ספק כי תהליך המיזוג ורכישות בין חברות, בשילוב הבירוקרטיה הרבה הנלווית לתהליך, יכול להיות מתיש ומאתגר, כשהוא לא מותיר לנו באמת זמן לחשוב על היום שאחרי המיזוג. אך כפי שהזכרנו, ההבדל בין תהליך מיזוג מוצלח לבין כזה שייחשב ככישלון מוחלט הוא ביצוע ההליך בצורה הנכונה. כדי לבצע הליך זה בצורה המיטבית ביותר, מומלץ להיעזר בחברות מקצועיות המתמחות בייעוץ עיסקי, בכדי להבטיח את היציבות הכלכלית והתפתחות העסק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
חוקרים פרטיים
תפקידם של חוקרים פרטיים

חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות ומתן תובנות חשובות בתחומים שונים של אכיפת חוק, חקירות חברות ועניינים

לשאת נשק
8 סיבות לשאת נשק כנשים

בעולם של היום, בטיחות אישית היא הדאגה העיקרית של נשים. עם העלייה בשיעורי הפשיעה והחדשות הבלתי פוסקות על תקיפות

5 סיבות לעבוד בעגלות
5 סיבות לעבוד בעגלות

עבודה בעגלות, בין אם כדייל בעגלה ובין אם כנציג שירות לקוחות, עשויה להיות לא הבחירה הראשונה בקריירה שעולה על

הגירת ילדים
5 שיקולים בהגירת ילדים

הגירת ילדים לחו"ל אינה עניין של מה בכך, בעיקר כשמדובר בילדים להורים גרושים. כדי להסדיר את העניין הזה, יהיה

מִשׂרָד
כמה עולה להשכיר משרד?

איזה כיף! החלטתם לפתוח עסק או שהעסק הקיים התפתח והגיעה העת לשכור משרד! אז מה חשוב לדעת? עלות שכירות