נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מעבר יחידה במילואים – האם ניתן לעשות זאת?

עורך דין צבאי

שירות המילואים מתבצע לרוב במסגרת היחידה הצבאית בה משרת המילואים ביצע את שירותו הסדיר. פעמים רבות, משרתי מילואים מעלים את השאלה האם ניתן לעבור יחידה במילואים. אמנם מדובר בתהליך בירוקרטי הדורש היערכות מתאימה, אך בהחלט מדובר בתהליך בר ביצוע, כפי שתוכלו לראות בהרחבה במאמר שלפניכם

 

תהליך מעבר יחידה במילואים

זימון למילואים נעשה בהתאם ליחידה בה משרת המילואים שירת בסדיר, כאשר מטעמי נוחות, שיקולים אישיים ואחרים, עולה בקשה למעבר יחידה במילואים. אמנם מדובר בהליך בירוקרטי, המוסדר בחוקים וכללים שונים, אך בהחלט ניתן לעשות זאת.

תהליך מעבר יחידה במילואים מתחיל בהגשת בקשה רשמית להעברה, הנעשית באמצעות טופס 55. בטופס זה, נדרש למלא את הפרטים האישיים של מגיש הבקשה, פרטים מעודכנים של יחידת המילואים והסיבה לבקשת ההעברה. בשלב הבא, טופס הבקשה יועבר לגורמים הצבאיים הרלוונטיים, אשר יקלו את הבקשה בהתאם לזמינות התפקידים והצרכים הצבאיים.

 

מהם הקריטריונים המשפיעים על בקשת מעבר יחידה במילואים?

בקשת מעבר יחידה במילואים מועברת כאמור לגורמים הצבאיים הרלוונטיים, אשר בוחנים את הבקשה על פי שני קריטריונים מרכזיים

היסטוריית שירות המילואים

קריטריונים דוגמת תפקוד מגיש הבקשה ביחידת המילואים הנוכחית ותקופת שירות המילואים שמגיש הבקשה עשה עד כה, מסייעים למקבלי ההחלטות לקבל תמונות מצב אודות מאפייני השירות של משרת המילואים.

צרכי המערכת הצבאית

בסופו של דבר, לצה"ל יש את השיקולים המערכתיים שלו, כאשר קריטריונים כמו הערך הספציפי של משרת המילואים, הכשרתו, צרכי היחידה והזמינות, מהווים קריטריונים עיקריים בשיקולי הצרכים הצבאיים.

 

כיצד ניתן למקסם את הסיכויים שבקשת ההעברה תתקבל?

בצבא כמו בצבא, כל בקשה לשינוי נתקלת במסכת בירוקרטית מסורבלת, היכולה להימשך זמן רב ובכדי לייעל את התהליך ולמקסם את הסיכויים שבקשת ההעברה שלכם תתקבל, מומלץ לפנות לשירות ייעוץ בנושא מעבר יחידה בזמן מילואים באמצעות עו"ד צבאי מומחה בתחום.

עו"ד צבאי מומחה בתחום, יוכל לכוון וללוות אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב מילוי טופס הבקשה והגשתו ועד לקבלת אישור המעבר המיוחל, כאשר השילוב של הידע המקצועי הנדרש במערכת המשפט הצבאית יחד עם ההיכרות המעמיקה עם דרכי ההתנהלות הצבאית, מאפשרים לעורך הדין להעניק לכם מעטפת ייעוץ נרחבת ומקיפה.

 

בקשת מעבר ליחידה אחרת – כדאי לדעת

כדאי לדעת כי ניתן להגיש את בקשת המעבר ליחידה אחרת גם באופן מקוון, דרך אתר מילואים, כאשר בכל מקרה, התשובה לבקשתכם צריכה להגיע לכל המאוחר תוך 35 ימים. במידה ובקשתכם לא אושרה, ניתן יהיה להגיש ערעור על ההחלטה, באמצעות שליחת בקשה מנומקת במכתב אישי לקצינת הקישור.

 

לסיכום

משרתי מילואים המעוניינים לעבור יחידה במילואים יכולים לעשות זאת, באמצעות הגשת טופס בקשה ייעודי, אשר ייבחן על פי קריטריונים שונים אצל הגורמים הצבאיים מקבלי ההחלטות. בכדי לזרז את תהליך הבקשה ולמקסם את סיכויי קבלתה, מומלץ להיעזר בשירותי ייעוץ מקצועיים של עו"ד צבאי מנוסה.

יחידת מילואים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צבאי
פטיש
פטור אי התאמה לצה"ל

לפני הגיוס לצה"ל מתבצעות מגוון בדיקות כדי לבדוק את התאמת הנבדק לשירות בטחוני, לאחר זמן מה מהבדיקות הנבדק מקבל