נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים

שמשה שבורה בתאונה

אין ספק כי תאונת דרכים הינו אירוע לא נעים, כזה שעלול במקרים רבים לסכן חיים.

כאשר בתאונה מעורבים ילדים, הדבר נכון אף יותר. האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים הינה סוגייה מורכבת אשר מלווה הורים רבים, ובצדק.

 

הסכנה במשחק ילדים ברכב

ילדים אוהבים מכוניות, זה ידוע ומוכר לכל. עם זאת, ישנו הבדל משמעותי בין מכונית צעצוע, למכונית אמיתית.

כאשר ילד נכנס לרכב, במטרה לשחק, חשוב במיוחד לפקח ולהיות שם, על מנת למנוע מצב לא נעים של תאונה, או נזק הן לרכב והן לילד עצמו.

ניתן לראות כי בשנים האחרונות ישנה עלייה בקרב תאונות דרכים אשר נובעות ממשחק ילדים. לכן, יותר ויותר הורים אשר נקלעים לסיטואציה לא נעימה זו מבקשים לדעת האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים, זאת על מנת להבין האם מגיע להם פיצוי כספי או לא.

תאונות דרכים אשר נגרמות על ידי משחק ילדים יכולות להיות קטנות ולא משמעותיות, אך לעיתים גם רציניות ואף לכלול נזקים רבים וסכנת חיים ממשית. כך או אחרת, חשוב במיוחד לא לאפשר לילד לשחק לבדו ברכב, ללא השגחה.

 

מהו משחק ילדים ברכב, ומדוע כה חשוב להשגיח על ילדנו בזמן המשחק?

משחק ילדים ברכב יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים. כניסה ויציאה מהרכב, הזזה של ההגה, הרמה והורדה של בלם היד, ניסיון להניע את הרכב, ללחוץ על דוושת הגז ועוד. פעולות אלו יכולות להיות מהנות במיוחד עבור הילד, אך גם מסוכנות.

משחק ילדים ברכב יכול להפוך בקלות לתאונת דרכים ולגרור נזק הן לילד והן לרכב. לכן, חשוב במיוחד להיות לצידו של הילד בעת המשחק, לוודא כי הרכב אכן אינו מונע, וכי אף נזק לא נגרם. השגחה ואחריות יכולות למנוע מצב לא נעים, ובמקרים מסוימים אף סכנת חיים.

 

הורים מבקשים תשובה לשאלה: האם משחק ילדים ברכב מהווה תאונת דרכים

בית המשפט העליון קבע כי על מנת לבדוק האם אכן מדובר בתאונת דרכים יש לוודא כי האירוע אכן עונה על הרכיבים הבאים אשר מגדירים תאונת דרכים:

  1. מאורע
  2. נזק גוף
  3. עקב
  4. שימוש
  5. רכב מנועי
  6. למטרת תחבורה

 

מספיק רכיב אחד אשר לא יתקיים, על מנת לשלול את ההגדרה של תאונת דרכים, לפחות ברוב המקרים. למעשה, בית המשפט מבקש לבחון האם השימוש ברכב הינו למטרת תחבורה, זאת על ידי בחינה של מטרתו הסובייקטיבית של המשתמש, במקרה זה, הילד.

כך או אחרת, מומלץ בעת תאונה לפנות ללא דחייה ובמהירות האפשרית לעורך דין אשר מתמחה בתחום, ויוכל ללוות ולייעץ לאורך כל הדרך, עד לקבלת הפיצוי המגיע לכם. עזרה מקצועית יכולה לקצר משמעותית את התהליך ולחסוך כאב ראש רב.

יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה זה שנים, ומעניקה לכל לקוח שירות מקצועי ואישי, תוך התחייבות לתוצאה הטובה ביותר, ללא פשרות.

 

ילדה בתוך רכב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה