נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נדרש אימות חתימה נוטריונית למסמכים?

חתימה נוטריונית

השימוש בנוטריון בא למעשה להבטיח את הצדק ולהימנע מזיופים והונאה של בתי המשפט, מדינות שונות ומערכת החוק. ההבטחה המתקבלת בעת אישור של חתימה נוטריונית על מסמך מעניקה את הגושפנקא הרשמית והמקצועית הנדרשת לגבי מסמך זה או אחר. 

 

חתימה נוטריונית מהי?

מן המפורסמות הוא שכל מסמך שאנחנו חותמים עליו יכול להיות לו תוקף משפטי, הרי כל מסמך בחתימת הצדדים יש בו מעין חוזה שיש לכבד. אולם בכל זאת ישנם מסמכים בעלי חשיבות גדולה יותר. במקרים מסוימים יכולה להיות דרישה לחתימת עורך דין לצורך הבטחה של אמיתות ההצהרה, בדומה למצבים של הגשת בקשה לחדלות פירעון עוד.

ישנם מקרים בהם לא מספיק חתימת עורך דין רגיל, במסמכים רגישים ובעלי עניין מיוחד החוק מוסיף דרישה לחתימה של נוטריון. הנוטריון הוא עורך דין שהוסמך בידי המדינה לאמת ולאשר תוקפם של מסמכים שונים, לכן בכל אזור בארץ תוכלו למצא את בעלי המקצוע המוסמכים כנוטריונים, בין עם נוטריון בהרצליה או בכל מקום בארץ.

נוטריון לרוב עוסק בשני סוגי מסמכים, האחד עוסק במסמכים חיצוניים דוגמת בקשות בין מדינות, בקשות לדרכונים, תרגומים שונים וכדומה, הסוג השני הוא של מסמכי פנים על פי דרישת החוק ובית המשפט. הרעיון הכללי של חתימת הנוטריון הוא שאדם מקצועי ומהימן מאשר בחתימתו את אמיתות המסמך ואת החותמים עליו.

נוֹטָרִיוֹן

מדוע צריך אימת של חתימה בידי נוטריון

כאמור חתימתו של הנוטריון למעשה מעניקה תוקף של אמינות כל מסמך. כאשר יש צורך בוודאות מוחלטת לגבי מסמך מסוים, או לחלופין יש צורך בזיהוי וודאי של האנשים החותמים על המסמך, חתימת הנוטריון מאשרת את הפרטים. אימות חתימה של נוטריון מקובלת בעת הגשת מסמכי הגירה מסוגים שונים, אך גם במישור המשפטי הרגיל ישנם מקרים דוגמת אישור הסכמי ממון או במקרים מסוימים בדין הפלילי שנדרשת חתימת נוטריון בהרצליה או בכל מקום אחר.

 

מתי נדרש אימות חתימה נוטריונית למסמכים?

אימות של חתימה נוטריונית נדרש במקרים רבים ומגוונים. לרוב על פי דרישת החוק. הדרישה באה לרוב במקרים בהם מעורבים כסף ורכוש רבים בתהליך. כאשר הנוטריון מאשר את המסמך בחתימתו הוא מאשר גם את זהות החותמים ומקוריות המסמך, יש מקרים שונים של צורך בנוטריון, נציג כמה דוגמאות בולטות :

  • בעת קבלת משכנתא מהבנק נדרשת חתימת נוטריון לאימות כלל המסמכים.
  • תרגומי מסמכים מחו"ל או לחלופין מסמך שאמור להימסר למדינה אחרת, במעמד החתימה מובטח כי ישנה בקרה על זהות החותמים ועל העובדה שהחתימה לא התקיימה בכפיה.
  • בעת הצורך לקבל תוקף משפטי ברור ומובהק לגבי אמיתות ומקוריות המסמך, או לחלופין בעת אישור מסמך הנאמן למקור או לאחר תרגום.

חשוב להבין שלא אחת נדרשת חתימת הנוטריון על מנת לוודא את מקוריות המסמך ואת האמיתות שבו במקרים אלו גם חתימה של עורך דין מן השורה שאיננו נוטריון לא תספיק.

אימות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נוטריון