נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה העונש שמקבלים על נהיגה בשכרות?

רכב יוקרה כוס אלכוהול

נתפסתם נוהגים בשכרות? אתם עלולים להיווכח כי מערכת המשפט הישראלית נוקטת במדיניות מחמירה למדי של ענישה, אשר יכולה להגיע במקרים מסוימים גם לשנות מאסר בפעול. כיצד נימנע מכך? להלן כל הפרטים.

נהיגה בשכרות – תופעה הולכת וגוברת אשר יש למגר אותה בהקדם

נהיגה בשכרות מהווה את אחד מגורמי המוות המובילים במדינת ישראל, כאשר בשנים האחרונות העלייה במודעות של הציבור לסכנות הרבות הטמונות הובילה לכך כי אנו רואים ירידה מתונה בתאונות הקטלניות בהם היו מעורבים הרוגים, אך יחד עם זאת גם מדיניות ענישה מחמירה למדי של בתי המשפט בישראל. חשוב לזכור כי רף הענישה בדינים אלו קבוע בחוק, אולם הוא נתון לשינויים כמו גם לזיכוי – בתנאי כי אכן אתם זוכים לקבל ייצוג משפטי ראוי, מעו"ד אשר מתמחה בתחום. עו"ד ערן בן עמי, מומחה לדיני תחבורה נחשב לאחד מעורכי הדין המובילים כיום בתחום, ובאמתחתו זיכויים רבים כמו גם הפחתה משמעותית בעונש בעבור נהגים אשר נאשמו בנהיגה בשכרות. ע"פ עו"ד בן עמי, רף הענישה משתנה ממקרה למקרה, אולם ניתן להיות מגמה ברורה מאוד של גורמי אכיפת החוק.

בקבוק יין

מהו העונש הצפוי לאדם אשר נתפס נוהג בשכרות?

חשוב לבצע הפרדה בין נהג אשר נתפס נוהג בשכרות,  לבין אדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים בה נגרם נזק לרכוש או לנפשו של אדם. רף הענישה במקרים הללו הוא שונה, אולם חשוב לזכור כי באופן גורף במידה ונתפסם נוהגים בשכרות רישיונכם יישלל למשך 30 יום באופן מידי,  והרכב יוחרם. ע"פ החוק, אדם אשר מוגדר כשיכור הוא אדם אשר בגופו מצויה כמות של 240 מיק של אלכוהול, או כמות של 50 מיליגרמים אלכוהול ב 100 מילימטר של דם. בעקבות בדיקות אשר נעשו לינשוף ואשר הראו כי המכשיר נוטה לטעות לא פעם, הפסיקה בבית המשפט הרחיבה את הרף הקבוע בחוק ל 290 מיק אלכוהול לליטר אוויר ינשוף. על כן, אדם אשר הורשע בבית המשפט בנהיגה בשכרות צפוי לקבל פסילת רישיון לתקופה מוגברת, קנס כמו גם עונש מאסר על תנאי ופסילה על תנאי, וזאת בתנאי כי מדובר בעברה ראשונה. במידה ומדובר בעבירה שנייה או יותר, לרוב המדינה תדרוש עונש מאסר פועל, שנתיים של פסילת רישיון, מאסר על תנאי כמו גם קנס כספי. בנוסף, נהג אשר מסרב לבצע בדיקת ינשוף או למסור דגימת דם, עלול למצוא את עצמו עם קנס גבוה ביותר אשר מגיע ל 10,000 ₪, כמו גם פסילת רישיון לתקופה של שנתיים.

חשיבות ייצוג משפטי בעת נהיגה בשכרות

במידה ואתם עומדים בפני הליך משפטי לאור נהיגה בשכרות, הנכם מוזמנים ליצור באופן מידי קשר במספר 052-2526277 או דרך האתר בכתובת http://www.tabura.co.il לקבלת ליווי משפטי ראוי והולם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה