נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה העונש המינימאלי על נהיגה תחת השפעת אלכוהול

מקום בלוי

לאור העלייה במספר הנהגים אשר נתפסו כאשר בדמם ריכוז אלכוהול, הוגברה האכיפה כמו גם הענישה.מהו העונש המינימאלי על נהיגה בשכרות? להלן הפרטים.

נהיגה בשכרות – מכת מדינה של ממש

לא ניתן להתעלם מן העובדה כי בשנים האחרונות נתפסים יותר ויותר נהגים אשר בדמם ריכוז אלכוהול גבוהה במיוחד. לא מדובר במשחק ילדים, וזאת בשל העובדה כי נהגים אשר נוהגים תחת השפעת אלכוהול מסכנים את הסביבה ואת עצמם, כאשר אחוז המעורבות שלהם בתאונות דרכים קטלניות עומד על פי 4. משום כך,ניתן לראות כיצד בשנים האחרונות מערכת המשפט הישראלית ובתי המשפט לענייניי תעבורה מטילים עונשים כבדים מאוד על נהגים אשר הוכח מעל לכל ספק כי הם נהגו בשכרות.

כוס משקה

מהו העונש המינימאלי על נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

חשוב לזכור כי נהג שיכור אשר נתפס מחויב לעבור בדיקת ינשוף.מדובר בבדיקה שנויה במחלוקת וזאת לאור שורה ארוכה של מקרים בהם נמצא כי הבדיקה לא הייתה מהימנה, וכי האופן שבו היא בוצעה היה שרטלנית. אולם, חשוב לזכור כי במידה ונהג מסרב לבצע את הבדיקה, הוא יוגדר באופן מיידי כנהג שיכור (גם אם אין בדמו טיפת אלכוהול) ולכן העונש המיידי הוא שלילת רישיון ל 30 יום או יותר מכך, והחרמת הרכב. לכן מסביר עורך הדין חיים אליה,מומחה לתחום דיני תעבורה כי אסור בשום פנים ואופן לסרב לביצוע הבדיקה, וזאת לאור העובדה כי בתי המשפט נוטים להחמיר בעונש בעבור מי אשר סירב לבצע את הבדיקה. בנוסף מסביר עו"ד אליה כי העונש המינימאלי על נהיגה בשכרות הוא שלילת רישיון למשך מספר שנים, מאסר על תנאי, תשלום קנס ובמקרים בהם היה הנהג מעורב בתאונה – הוא אף צפוי להיות מועמד לדין ולשבת בכלא, על אף כי לרוב נהגים אשר נתפסו שיכורים והיו מעורבים בתאונות מחליטים לחתום על הסכם טיעון בכדי להפחית את חומרת העונש ולסיים את התיק בהקדם, זאת לאור העובדה כי הליכים משפטיים אשר מתנהלים בבתי המשפט לענייני תעבורה נמשכים פרק זמן ארוך מאוד, לעיתים שנים. משום כך, חשוב לקבל ייצוג משפטי באופן מידי, וזאת על מנת שתוכלו לדעת בפני מה אתם עומדים וכיצד ניתן לבטל או לדחות את האישומים.

היכנסו עכשיו לקרוא מידע נוסף אודות נהיגה בשכרות

כאשר אתם מקבלים מידע מוצלח ומעניין באתרי האינטרנט של תחום עריכת הדין, אפשר להבין כי בוצע לאתר קידום אתרים לעורכי דין בצורה הגבוהה ביותר.

אם ברצונכם לקבל תמונה רחבה יותר על נהיגה בשכרות ועל העונשים הקבועים בחוק, אנו מזמינים אתכם להיכנס לאתר של חיים אליה, עורך הדין המוביל בישראל אשר מתמחה בדיני תעבורה מזה שנים רבות. באתר תוכלו לקרוא פסקי דין בנושא, טיפים חשובים וכן ליצור קשר עם עורך הדין אליה לצורך קבלת ייצוג משפטי בעת הליכים בדיני תעבורה אשר מתנהלים נגדכם או מי מהסובבים אתכם. קדימה, למה אתם מחכים?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה