נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נכנסו ברכב שלכם? כך תוודאו שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם!

תאונות דרכים

תאונות דרכים, גם הקלות שבהן, הן חוויות לא נעימות. אם נכנסו לכם ברכב, אתם צריכים לטפל בבירוקרטיה מתישה, ולהיות בקשר עם חברת ביטוח ועם הנהג שנכנס בכם. לפעמים זה לא הולך חלק ואז עליכם לוודא שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם. המאמר הזה יעסוק בהתמודדות עם תאונות דרכים בהן יש נזק לרכוש בלבד.

 

מה עושים מיד לאחר תאונת הדרכים?

אם נכנסו ברכבכם, קודם כל ודאו מיד שאיש לא נפגע. לאחר שתחזרו הביתה, תמיד רצוי לוודא גם מול רופא שאין פגיעה, שכן פעמים רבות יום או יומיים לאחר התאונה מופיעים כאבים בצוואר ובגב – חשוב מאוד לטפל בנושא ולשמור את כל התיעוד הרלוונטי. לאחר שאתם בטוחים שאתם וכל המעורבים בתאונה שלמים ובריאים, עליכם לקבל את פרטי הנהג הפוגע.

החוק מחייב את שני הנהגים להחליף פרטים ביניהם – שם, מספר תעודת זהות, חברת הביטוח, ומספר הרכב. ישנם מקרים בהם הנהג הפוגע מסרב למסור פרטים – במקרה כזה צלמו את לוחית הרישוי של רכבו וכך תוכלו להמשיך לתבוע את הפיצוי המגיע לכם. במקרים כאלה חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין תעבורה. תמיד יש סיכוי שמקרה התאונה שלכם יגיע לבית המשפט, ולפיכך התייעצות מוקדמת מומלצת מאוד.

נזק לרכוש

 

תיעוד האירוע ופרטי הנהג

חברות ביטוח מבקשות תיעוד מלא ומפורט של כל דבר שקרה בהקשר של האירוע. לפיכך, דאגו לצלם את הרכב שלכם, את הרכב הפוגע, וכן את הרישיון ותעודת הזהות של הנהג. במקרה שתגיעו לבית המשפט, לתיעוד תהיה חשיבות גדולה מאוד.

 

פנייה לחברת הביטוח

לאחר התאונה יש לפנות לחברת הביטוח שלכם בכדי שתטפל בתביעה. עליכם למסור את כל המידע עליכם ועל הנהג הפוגע. חברת הביטוח תוכל לטפל בפנייה בקלות ובמהרה אם יהיו בידיה כל הפרטים והתיעוד.

 

הערכת הנזק

חברת הביטוח מחויבת לתת לכם רשימה של שמאים על מנת שיעריכו את הנזק לרכב ויקבעו את סכום ההחזר. אתם יכולים לבחור שמאי מטעמכם, אבל אז תצטרכו לשלם לו את שכר הטרחה.

להתייעץ עם עורך דין תעבורה

 

תיקון הנזק

את הרכב מומלץ לתקן במוסך הסדר – מדובר במוסכים שעובדים עם חברת הביטוח באופן קבוע, ויש להם תעריפים מוזלים של השתתפות עצמית ואפשרות לקבל רכב חלופי.

 

סיכום

כאשר אתם מתמודדים עם תאונת דרכים אשר מעורבים בה גורמים שונים שעלולים להערים קשיים, בין אם זה הנהג הפוגע או חברת הביטוח – כדאי לפנות לעזרה לעורך דין לתעבורה. דאגו לבצע בעצמכם כל מה שאתם יכולים, לתעד, לפנות לחברת הביטוח באופן מסודר, להעריך את הנזק אצל שמאי מוסמך ולתקן את הרכב במוסך הסדר, כל זאת בכדי שתוכלו לתבוע את המגיע לכם ולקבל את הפיצוי המרבי בזמן הקצר ביותר.

הערכת נזק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוחים