נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפגעי פעולות איבה – למי פונים לפיצויים?

קורבנות פעולות איבה

למרבה הצער מדינת ישראל היא אחת המדינות המותקפות ביותר בפיגועי טרור, אירועי לחימה, פגיעה כתוצאה מנפילת רקטות ומרגמות. פעולות איבה הינו שם כללי לעשרות סוגי תקיפות אלימות שנגרמו לאדם כתוצאה מהיותו בעל לאום מסויים אשר בגינו רצה התוקף לפגוע בו ולהורגו.

חוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה משנת 1970 מגדיר מיהם נפגעי פעולות איבה ולמי הם פונים לפיצויים. לאחר שהרשות המאשרת מטעם משרד הבטחון אישרה כי אכן מדובר בפעולת איבה המוסד לביטוח לאומי יפצה אתכם על פי מידת הפגיעה. משרד עורכות הדין חדיד – הלד מנוסה ומיומן ביותר בהגשת תביעות לביטוח הלאומי לנפגעי פעולות איבה והשגת פיצוי הולם לשיקומכם.

 

משרד עורכות הדין חדיד – הלד

על מנת להתמודד עם תופעת השנאה והרצחנות של גורמים עויינים למדינה חוקק בשנת 1970 חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה. ברגע שאירוע תקיפה מוגדר רשמית כאירוע פעולת איבה, ניתן לפנות אל המוסד לביטוח לאומי ולבקש פיצוי.

עד כמה שזה נשמע פשוט, מדובר במסע בירוקרטי לא קל, במיוחד לאור מצבכם הנפשי והפיזי. עורכות דין לביטוח לאומי חדיד – הלד מנוסות ומיומנות בהגשת תביעות עבור נפגעי פעולות איבה ויילחמו עבורכם כדי להשיג את מלא הזכויות שלכם ולמקסם את גובה הפיצוי שמגיע לכם כדי לאפשר לכם חזרה מהירה לשגרה הברוכה ולבריאות שלמה.

פיגועי טרור

נפגעי פעולות איבה – למי פונים לפיצויים?

המוסד לביטוח לאומי הוא הכתובת להגשת תביעה לנפגעי פעולות איבה לקבלת פיצויים עבור נזק לרכוש, לגוף ולנפש לאחר אירוע המוגדר על ידי הרשות המתאימה כאירוע איבה. חשוב לציין כי גם מחלות המתפרצות בעקבות האירוע כגון תופעת דחק פוסט טראומתי, מחלת לב, חרדות, סוכרת או אירוע מוחי ייכללו בהגדרה זו. להלן השלבים בדרך להגשת פיצויים:

  • קבלת הכרה – לשם קבלת הכרה יש צורך במסמכים ואישורים שונים ולצרפם לתביעה אשר קובעים חד משמעית כי אכן מדובר באירוע פעולת איבה וכי הנזקים שנגרמו לכם קרו באופן ישיר בגללה.
  • קביעת אחוזי נכות – מי שנותר עם פגיעה פיזית או נפשית משמעותית לאחר האירוע, רשאי להגיש תביעה בתוך שנה מיום האירוע. הוא יוזמן לועדה שתעריך את דרגת נכותו ותקבע על פי כך את זכאותו לקצבה ולהטבות שונות.
  • שיקום – נפגע פעולת איבה שנאלץ להחליף מקצוע עקב נכותו או שהיה חסר מקצוע ברגע הפגיעה זכאי לקבל סיוע ועזרה בלימודים ובהכשרה והכוונה מקצועית. כמו כן, בעל עסק אשר עסקיו נפגעו כתוצאה מפעולת האיבה זכאי לסיוע כלכלי ומתן הלוואות כדי להקים עסק חדש או לתמוך בעסק שקרס.
  • זכויות לנפגעי תקיפות גזעניות ולאומניות – מי שנפגע על ידי מה שהוגדר כמתקפה גזענית או לאומנית בעצמו או שקרוב משפחתו נהרג בה, ייחשב לנפגע פעולות איבה ויהיה זכאי לשורה של הקלות, הטבות ופיצויים עקב כך.

נפגעי פעולות איבה

ישראל והטרור

מדינת ישראל היא אחת המדינות הבודדות אשר נאלצות להתמודד עם מציאות שבה הטרור הפך להיות פשוטו כמשמעו חלק מן החיים. פרט לתקופות ברוכות ולא ארוכות, כמעט מדי שבוע אנו שומעים על תקיפה בסכין, פגיעה באמצעות השלכת אבנים או בקבוקי תבערה, פיגוע חבלה בנשק חם, ירי רקטות ופגזים ואיומים שונים מצד שונאי מדינת ישראל והרוצים בהשמדתה.

למרבה הצער, לא רק יהודים הינם הכתובת של הרוצחים השפלים אלא כלל האוכלוסיה המגוונת החיה בישראל כגון ערבים, בדואים, דרוזים, צ'רקסים, נוצרים ועוד אשר חיים כולם יחדיו באותה העיר ובאותו הכפר. כל שנותר לנו הוא לקוות לימים של אחווה ושלום בין כולנו.

עורכי דין נכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוחים