נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם השימושים השונים של ספר הליקויים של ביטוח לאומי?

מהם השימושים השונים של ספר הליקויים של ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הוא בעצם ביטוח שמבטח כל אזרח ישראלי בפני שורה של מקרים ובתוכם נכות או אובדן כושר עבודה. כל אזרח ישראלי משלם ביטוח לאומי מדי חודש בחודשו  מיום הגיעו לגיל שמונה עשרה שנים.

תשלום זה מזכה אותו עצמו בביטוח וכמו כן גם את האזרחים שידם אינם משגת לתשלום ביטוח לאומי. בכדי לקבוע את אחוזי הנכות שייפסקו במקרה של הגשת תביעה, קיים ספר הליקויים של ביטוח לאומי. ננסה להסביר מהו ספר הליקויים, איך משתמשים בו ומי משתמש בו.

 

הגשת תביעת פיצויים בישראל

ניתן להגיש תביעות פיצויים בשל מגוון רחב של מצבים שונים כמו תאונות דרכים, מחלה, תאונות עבודה ואפילו תאונות במרחב הביתי. כל אלו יכולים לשמש עילה לתביעת פיצויים נגד ביטוח לאומי או חברת ביטוח זו או אחרת. בכדי לקבל פיצויים מטעם ביטוחים אלו יש להוכיח כי נגרמה נכות ברמה זאת או אחרת. ככל שרמת ההפרעה לחיים התקינים גדולה יותר וככל שהנזק בגינו תבע התובע גדול יותר, אחוזי הנכות יגדלו גם הם ובהתאם גם אחוזי הפיצויים.

 

מהו ספר הליקויים?

ספר הליקויים הוא בעצם מסמך בעל שני חלקים המשמש לקביעת אחוזי הנכות על ידי מרבית החברות המבטחות בישראל. הספר כאמור מחולק לשני חלקים. החלק הראשון הוא החלק המסביר על אחוזי הנכות, מה הפיצוי הניתן בגינם מטעם ביטוח לאומי וכיצד בודקים נכות על ידי ועדה רפואית של הביטוח הלאומי.

החלק השני מפרט את כלל חלקי הגוף ואת הפציעות והנזקים הנגרמים להם. במקביל הוא מפרט את אחוזי הנכות שנקבעים על כל פציעה ונזק. לדוגמא אם קיימת חבלה בראש שהובילה לירידה בקוגניציה, בספר הליקויים ייכתב כמה אחוזי נכות יקבל נפגע שכזה לפי מדד של רמת החומרה.

 

מי משתמש בספר הליקויים?

ספר הליקויים נכתב על ידי ביטוח לאומי אך כיום משתמשות בו כל חברות הביטוח הגדולות וחברות הפנסיה. אם לדוגמא נפגעתם בתאונת דרכים ואתם תובעים פיצויים מחברת הביטוח שלכם, התבחין לפיו תיבחן מידת הנכות שלכם הוא ספר הליקויים של ביטוח לאומי.

 

ספר הליקויים – סיכום

ביטוח לאומי הוא ביטוח כלל ארצי שכל אזרח מבוטח בו ללא קשר למצבו הכספי, הרפואי או להתנהלותו בחיים. ביטוח זה מאפשר לאזרחים רבים לחיות בכבוד למרות שספגו נזק מתאונה זו או אחרת או שהם סובלים ממחלה. אחוזי הפיצויים שלהם זכאים המבוטחים בביטוח לאומי נקבעים על פי אחוזי הנכות שנקבעים להם על ידי ועדה רפואית.

אחוזים אלו נקבעים על פי ספר הליקויים שגם חברות ביטוח פרטיות נעזרות בו. ספר זה מורכב משני חלקים, הראשון מכיל הסבר על אחוזי הנכות וכיצד הם נקבעים, והחלק שני מפרט את כל חלקי הגוף והפגיעות בהם, ומסכם לכמה אחוזי נכות זכאי מי שנפגע בפגיעות שונות באיברים אלו.

מהם השימושים השונים של ספר הליקויים של ביטוח לאומי?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוח לאומי