נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה תפקידו של עו"ד במקרה של תאונת דרכים המתאפיינת בכאב וסבל?

עורך דין תאונות דרכים

תאונות דרכים הן תאונות מסוכנות שעשויות להתרחש על הכביש או בסמוך אליו. תאונות דרכים יכולות להתאפיין בנזקים שונים, החל מנזקים קלים לרכוש ועד לנזקים חמורים לגוף האדם. אדם שנקלע לתאונת דרכים, שכתוצאה ממנה הוא חש כאב וסבל, יכול להסתייע בעורך דין לקבלת סיוע משפטי.

 

תאונות דרכים מגוונות

כשאנחנו שומעים על תאונת דרכים, אנחנו חושבים לרוב על תאונה בכביש שמערבת כלי רכב. אם מתעמקים יותר, אפשר להבין שתאונות הדרכים יכולות להיות הרבה יותר מגוונות ממה שניתן לחשוב: תאונה בין כלי רכב אחד לבין כלי רכב אחר, תאונה הכוללת כמה כלי רכב במקביל, תאונה בין כלי רכב לבין הולך רגל, תאונת פגע וברח, תאונה עם כלי רכב שאינו מבוטח ותאונה עם כלי רכב גנוב. עורך דין תאונות דרכים יוכל לסייע לכם בכל המקרים הללו מבחינה משפטית, בצורות שונות.

 

למה דווקא לעורך דין?

הפנייה דווקא לעורך דין לא נעשית סתם. מדובר על איש מקצוע שיש לו גם את הידע המשפטי, שאותו אין לאזרח הממוצע, גם את הניסיון בטיפול במקרים הללו, דבר שגם אין לאזרח הממוצע וגם את המיומנויות לביצוע פעולות משפטיות שונות, דבר שהאזרח הממוצע לא יודע גם כן. כך, באופן מעשי, יכול לתת עורך הדין עזרה פרקטית ומשתלמת מבחינה כספית.

 

בחינת המקרה ומתן ייעוץ

הסיוע הראשון שניתן לקבל מעורך הדין הוא בחינה של המקרה ומתן ייעוץ. תאונות דרכים משתנות אחת מהשנייה, גם במידת הנזק שנוצר. עורך הדין ישמע את הסיפור שלכם ויבין מה בדיוק התרחש מבחינה משפטית. לפי זה הוא יוכל לייעץ לכם באילו פעולות משפטיות כדאי לכם לנקוט.

 

הגשת תביעה נגד הביטוח הלאומי

אם תאונה גרמה לכם לכאב וסבל קבועים, בדמות של נכות קבועה, אתם יכולים לתבוע את הביטוח הלאומי. במקרה הזה תהיו זכאים לקבלת קצבת נכות קבועה או מענק חד פעמי עקב נכות קבועה שנגרמה לכם בגלל התאונה.

 

הגשת תביעה נגד חברת הביטוח

את הפיצויים הכספיים המשמעותיים ניתן לקבל על ידי הגשת תביעה לחברת הביטוח. אם נפגעתם כהולכי רגל, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע, בעוד שאם הפגיעה התרחשה כשהייתם ברכב שלכם, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח שלכם.

 

סיוע במקרים בהם אין ביטוח

תאונות פגע וברח, תאונות עם רכבים גנובים או סתם תאונות בהם אין לנהג הפוגע חברת ביטוח, יכולים להשאיר את הנפגע כשאין לו יכולת להגיש תביעה. במקרה הזה עו"ד יסייע לכם להגיש תביעה לקרנית, הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

הגשת ערעורים

אם הגשתם תביעה לגוף כזה או אחר, כמו הביטוח הלאומי או חברת ביטוח פרטית, אתם עשויים לקבל דחייה. במקרה הזה תוכלו להגיש ערעור בסיוע של עורך דין, על מנת שהסיכויים להצלחת הערעור יעלו.

עורך דין תאונות דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול