נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פיטורי עובד בעקבות מחלה (שעדיין לא ניצל את כל ימי המחלה שלו)

איש משפט מצליח

זהו המצב הפשוט המוגדר בפירוש בלשון החוק. לפי סעיף ארבע לחוק דמי אבטלה, מעסיק לא יכול לפטר עובד שלא להגיע למקום העבודה מפאת מחלתו בעת שבה הוא זכאי לדמי מחלה.

ישנם שלושה חריגים לכלל זה – ראשית, כאשר המעסיק העניק הזמנה לשימוע או הודעה לפני פיטורין עוד לפני מחלתו של העובד. גם אז, אין לקיים את השימוע בעת שהעובד ממצה את ימי המחלה שלו.

שנית, כאשר מקום העבודה שבו המועסק עובד הפסיק לפעול באופן קבוע. עצירת עבודה זמנית איננה נחשבת עילה טובה מספיק. שלישית, כאשר המעסיק של העובד הוכרז כפושט רגל או שניתן צו פירוק לתאגיד מבית משפט מחוזי.

ככל שזהו אינו המצב – יש לפנות לאיש מקצוע כמו עו"ד אובדן כושר עבודה. זהו מעבר ברור על הוראות דיני העבודה וזוהי עילה לתביעה בבית הדין האזורי לעבודה שיכולה להניב פיצויים נאים, עם זאת, חשוב לפעול במהרה ולהיוועץ בבעל המקצוע על מנת לשכלל את הצעדים הבאים.

 

 פיטורי עובד בעקבות מחלה ממושכת (כאשר נוצלו כל ימי המחלה שלו)

למראית עין, ניתן לחשוב שמשום שחוק דמי המחלה לא מונע את פיטוריו של העובד שעל אף שניצל את דמי המחלה שלו, ממשיך להיעדר עקב מחלה, אולם המצב מורכב יותר.

ראשית, על אף שלשון החוק מתירה לעשות כן, יש לבחון האם המעסיק עשה זאת בתום לב. זוהי הוראה מעורפלת שנבחנת לפי נסיבות, למשל, פיטורין שכללו הזמנה לשימוע בעת המחלה אינה אינם מהווים התנהגות בתום לב. בנוסף, במצבים ובהם יכל המעסיק לשנות את תפקידו של העובד לכזה שניתן לבצע מביתו, הפיטורין יכולים להיחשב שלא בתום לב.

שנית, סעיף שמונה לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות קובע שלא ניתן להפלות עובדים בשל מצבם הבריאותי, כל עוד הם כשירים למשרה. יכול להיווצר מצב ובו הפיטורין יהיו קשורים לכשירותו הבריאותית של העובד ומצבים בהם לא בהכרח.

עבודה משפטית מוצלחת יכולה להוכיח כי בתחומים אפורים מה שהמעסיק יטעון שמשפיע על כשירותו של עובד, איננה נכונה ולכן מגיעים לעובד פיצויים גבוהים.

שלישית, פיטורין מחמת מצב בריאותי וההיעדרות הממושכת יכולה להוות עילה שלא כדין לפיטורין, דבר שגם הוא יכול להניב פיצויי פיטורין נאים למפוטר.

 

וכיצד זה קשור לקורונה?

במידה ועובד נמצא בבידוד בעקבות חשש להידבקות בנגיף הקורונה, הדבר מעניק אוטומטית (עד חודש ספטמבר) זיכוי בדמי מחלה, הדבר תקף גם למי שילדיו נמצאים בחובת בידוד (ייספרו כימי מחלה, גם עד ספטמבר). כמו כן, לא ניתן לפטר בשל היותו בבידוד, גם לאחר חודש ספטמבר.

על מנת למזער עוולות ובהם מעסיקים מפטרים שלא כדין, ההיוועצות בעורך דין מומחה חשובה במיוחד. סכומי הפיצויים יכולים להיות נאים ולסייע בפתיחת דרך חדשה.

 

זכויות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול