נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צוואה שתשרת אתכם ביום שאחרי

לעשות צוואה

צוואה היא דרך למלא את רצון האדם אחרי שהוא הולך לעולמו. הוראות הצוואה הן בעצם משאלתו האחרונה של בן אדם שנפטר. לכן חשוב מאוד לכתוב את הצוואה שלך בצורה נכונה, כך שתצא לפועל באופן מלא ובלי עיכובים מיותרים. בכדי לעשות זאת, יש לעמוד במספר כללים וחוקים. בכתבה שלפניכם ערכנו מדריך קצר על הנושא. 

 

צוואה חוקית שתצא לפועל במלואה

בכדי שצוואה תקבל תוקף של פסק דין על ידי רשם הירושות, עליה לעמוד במספר כללי כתיבה ותנאים. בנוסף לכך, על כותב הצוואה להיות כשיר ובריא נפשית בעת כתיבת בכדי שהצוואה תצא לפועל ביום מן הימים. על הצוואה להיכתב מרצונו החופשי של המוריש, בלי שום איום או דחיקה שלו בכדי לערוך אותה בצורה זאת או אחרת.

 

שיטות לכתיבת הצוואה

יש כמה דרכים חוקיות לכתיבת צוואה לפי החוק במדינת ישראל. ניתן לכתוב את הצוואה בפני עדים או להשמיע אותה בפני עדים במקרה של ערש דווי. כמו כן ניתן לכתוב את הצוואה באופן עצמאי בלי עדים. בנוסף לכך ניתן לכתוב צוואה בנוכחות נוטריון שגם יחתום עליה בכדי לתת לה תוקף.

הרבה אנשים מאמינים שכדאי לבחור בדרך הבטוחה לערוך צוואה, דהיינו כתיבת צוואה בנוכחות נוטריון, אבל אין באמת משמעות למול מי נכתבת הצוואה כל עוד היא עומדת בכללים מסוימים. עדים לצוואה צריכים להיות בגירים ולא להיות מוטבים בצוואה הנכתבת. כתיבת צוואה בלי עדים ונוטריון תיעשה בכתב יד המצווה ובצורה ברורה וקריאה.

 

מה יש לכלול בצוואה?

בכל צוואה ולא משנה בפני מי היא נכתבה ובאיזה צורה, יש לכלול את הפרטים הבאים: שם מלא של המצווה ומספר תעודת הזהות שלו, שמם של כל היורשים ותעודות הזהות שלהם, תאריך של יום כתיבת הצוואה, פירוט כל הנכסים של המצווה וחלוקתם, ולבסוף חתימה של המוריש על המסמך, עדיף על כל עמוד ועמוד בנפרד. כתיבה של צוואה שלא לפי הכללים, עלולה למנוע את מימוש ההוראות בה.

 

שימוש בלשון ציווי והוראה ולא בקשה ואיחול

חשוב מאוד להקפיד על כתיבת צוואה בלשון של הוראה ולא של בקשה או איחול. זאת משום שרק הוראות הצוואה יקבלו תוקף חוקי. לדוגמא במקרה שאדם חילק את כל נכסיו לבן אחד במשפחה והוסיף בצוואה שהוא מאמין שאותו ילד יחלק את הצוואה בצורה הוגנת, למשאלת הלב של המצווה על חלוקה הוגנת של הירושה אין כל בסיס חוקי.

 

לכתוב צוואה שתמלא את רצונכם – סיכום

צוואה היא כלי שנועד בכדי למלא את רצונך ביום שאחרי המוות. לכן חשוב מאוד להקפיד לכתוב אותה בצורה נכונה, בכדי שהיא תצא לפועל בצורה מלאה וללא עיכובים. יש כמה דרכים לכתוב צוואה. חשוב לכלול בצוואה את הפרטים הנדרשים ולהשתמש בלשון הוראה בכתיבתה.

לעשות צוואה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צוואות וירושות
ביטול צוואה
3 סיבות לביטול צוואה

בישראל תחום הצוואות והירושות מוסדר על ידי חוק שנקרא חוק הירושה. חוק זה חוקק בשנת 1965 ומאז נוספו לו

הכל על צו ירושה

מקרה שאירע בימים האחרונים והוביל לוויכוח בין בני משפחה ממרכז הארץ הוביל אותנו לעצור את רצף כתיבת המדריכים שלנו