נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הקשר בין צוואות וירושות לנדלן

צוואות ועיזבונות

רבים מאיתנו נוטים שלא לחשוב על מה יהיה ביום אחרי שנלך לעולמנו. כפועל יוצא מכך, איננו מקדישים מחשבה רבה ותשומת לב לענייני צוואות וירושות. יחד עם זאת, מדובר במציאות בלתי נמנעת ועלינו להיערך אליה בהתאם, הן בכדי למנוע סכסוכים משפחתיים מיותרים והן בכדי להבטיח את מילוי רצוננו האחרון כראוי. כיצד כל זאת מתקשר לתחום הנדל"ן? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם

 

חשיבות עריכת הצוואה מבעוד מועד

רבים מאיתנו אינם מקדישים מחשבה רבה ליום שאחרי לכתנו ובהתאם לכך, גם אינם טורחים להקדיש את תשומת הלב הראויה לענייני הירושה והצוואות. יחד עם זאת, להסדרת הירושה וענייני הצוואה מבעוד מועד עם עורך דין צוואות וירושות – עו"ד חיים פרטוש, קיימת חשיבות רבה במניעת סכסוכים משפחתיים מיותרים וכן לעניין הבטחת קיומו של רצוננו האחרון כראוי.

 

צוואות, ירושות ומה שביניהן

במהלך החיים כולנו צוברים רכוש ונכסים, אשר לאחר לכתנו מוגדרים מבחינה משפטית כעיזבון. במידה והמנוח לא ערך צוואה, בה הגדיר בדיוק למי וכיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו, הרי שעל פי חוק הירושה, עיזבון המנוח יחולק ליורשיו החוקיים (ילדיו, בן / בת זוג, או אחים והורים).

 

מה הקשר בין צוואות וירושות לנדל"ן?

במבט ראשון נראה כי אין קשר בין תחום הצוואות והירושות לתחום הנדל"ן, אך אם נבחן את הדברים לעומק, נראה כי במידה והמנוח השאיר אחריו נכסים ומקרקעין (לאו דווקא דירות, אלא גם חנות, מפעל וכדומה), הרי שדיני הצוואות והירושות צריכות להתייחס לנכסי הנדל"ן הללו בהתאם ולקבוע כיצד ואיך תועבר הבעלות עליהם.

 

חלוקת נכסי נדל"ן בצוואה או בירושה

בדומה לחלוקת רכוש אחר במסגרת צוואה או ירושה, גם במקרה של נכסי נדל"ן תבוצע החלוקה בהתאם לחוק הירושה ו/או הצוואה. במידה ובעלות המנוח על הנכס אינה ברורה, כמו במקרים של חובות ומשכנתאות, וכן במקרים של התנגדות מצד מי מקרוביו, הרי שמומלץ יהיה לפנות לעו"ד צוואות וירושות המתמחה גם במקרקעין, בכדי למצוא את הפתרונות המיטביים.

 

חובות נכסים ומקרקעין בירושה

כאמור, בהיעדר צוואה, נכסי הנדל"ן של המנוח מחולקים ליורשיו וזאת בהתאם למספרם ולקדימותם על פי חוק, כאשר כל אחד מהיורשים מקבל את חלקו המסוים בנכס, שיטת חלוקה המוכרת גם בשם "ירושה ענפית".

במקרים מסוימים, המנוח מותיר אחריו גם חובות על הנכס, חובות העוברים ליורשיו, למעט מקרים בהם היתה משכנתא על הנכס ולמנוח היה ביטוח חיים למשכנתא, כך שחברת הביטוח תשלם את יתרת ההלוואה עם פטירת המנוח.

 

לסיכום

תחום הצוואות והירושות נוגע לכולנו ומחייב אותנו להיערך בהתאם, הן בכדי למנוע סכסוכים משפחתיים והן בכדי להבטיח את מילוי רצוננו לאחר לכתנו. אחד ההיבטים הקשורים לתחום הצוואות והירושות הוא הנדל"ן, אשר יחולק בהתאם לדיני הירושה או הצוואה ובלא מעט מקרים, דורש את מעורבותו של עו"ד מומחה בתחום.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול