נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צו הפטר: כל המידע

זמן וסימון של כסף

צו הפטר נועד לסייע לאלו שהגיעו לחדלות פירעון. בעזרתו הם זוכים בפטור מהחובות שהיו להם עד אותו רגע וכך הם יכולים להתחיל דף חדש מבחינה כלכלית. לכאורה חוק חדלות פירעון המתוקן נועד להקל על פושטי רגל לקבל צו הפטר אך השאלה אם הסדר זה יעיל עודנה עומדת.

 

מהו צו הפטר

בהליך פשיטת רגל ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לקבלת צו הפטר. ברגע במקבלים את הצו, ניתן פטור לפושט הרגל מתשלום החובות שהיו לו עד אותו הרגע. הצו מגן על החייב מפני הנושים שלו ומונע מהם את האפשרות לנקוט בהליכים משפטיים כלפיו על מנת לקבל בחזרה את החוב שלהם.

 

אלו סוגי הפטר קיימים?

  1. הפטר חלוט

זהו הצו אותו החייבים ירצו לקבל ברוב המקרים. הסיבה היא שהפטר חלוט נותן פטור מלא ומוחלט מכל החובות כך שאפשר באמת לפתוח דף חדש ללא "סחיבה" של חובות מהעבר. לאחר שהחייב מגיש בקשה לבית המשפט לקבלת צו הפטר חלוט בית המשפט יבדוק האם הבקשה הוגשה בתום לב, והאם התנהלותו של החייב מלמדת כי הוא באמת מעוניין ומסוגל לפתוח דף חדש. במידה והם יאשרו את הבקשה אכן יינתן הפטור המלא.

  1. הפטר מותנה

זהו מצב ביניים בו בית המשפט אומר כי יאשר הפטר חלוט רק לאחר שהחייב יעמוד במספר תנאים. לדוגמא, ניתן להתנות את ההפטר בכך שקודם החייב ישלם את החובות שהוא מסוגל לעמוד בהם במסגרת מצבו הכלכלי, ורק לאחר מכן יקבל פטור על החובות שנותרו.

 

התיקון לחוק חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון עבר בשנה האחרונה שינוי דרמטי. הוא מתמקד כעת באופן רחב יותר בשיקום של חדלי פירעון, והרבה פחות בסוגיית ההענשה. כך למשל החוק מפנה כל חייב למסלול שבסופו יקבל צו הפטר תוך מקסימום 4 שנים. בנוסף החוק קבע שהליכים של פשיטת רגל יתנהלו בבתי משפט שלום או לחלופין בהוצאה לפועל כלומר הגישה אליהם תהיה פשוטה יותר לאנשים פרטיים בציבור.

 

מדוע יש מתנגדים לחוק ולמדיניות של צו ההפטר?

הטענה המרכזית נגד התיקון לחוק חדלות פירעון ונגד מתן צו הפטר ביד רחבה, היא שברוב המקרים הפטר החובות לא באמת עוזר בשיקום. מחקרים מגלים כי כמעט חצי מחדלי הפירעון שמקבלים הפטר חובות חוזרים שוב להליך חדלות פירעון. מכאן עולה השאלה האם ההשקעה בחייבים הללו משתלמת, והאם החוק יעיל, או רק מאפשר "נתיב בריחה" לחייבים ללא תשלום חובותיהם.

 

באילו מצבים לא ניתן לקבל צו הפטר?

כאשר בית המשפט או הוצאה לפועל מקבלים בקשה לצו הפטר חובות הם בודקים מניין הגיעו החובות הללו. כאשר הם מגלים כי החובות נבעו מקנסות שלא שולמו, מכסף שהושג במרמה או מתשלום מזונות שלא שולם הם לא יתנו צו הפטר.

ככל שאתם מגיעים למצב של חדלות פירעון, צרו קשר עם עורך דין מהתחום. משרד עורכי דין דן מור מנוסים ומקצועיים, עוסקים בכל הנוגע לפשיטות רגל ומלווים את הלקוחות מקרוב.

חוק ומשפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פשיטת רגל