נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קשירת קשר לביצוע פשע

מאזניים

חבירה של מספר חשודים ורצון משותף להוציא לפועל עבירה פלילית עלולים להגיע עד כדי קשירת קשר לביצוע פשע.

במאמר הבא נסביר כיצד מתייחס לזה חוק העונשין ועם מי מתייעצים כדי להבטיח ליווי משפטי נאות.

עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע נחשבת חמורה מאוד ויש לה התייחסות מיוחדת בספר החוקים. לפי חוק העונשין, מדובר באופן כללי על כל חבירה של מספר חשודים ורצון משותף להוציא לפועל עבירה פלילית.

אז מכאן אנחנו קודם כל לומדים על כך שמדובר על חבירה של כמה חשודים יחד ולא על תכנון להוציא לפועל עבירה פלילית של גורם יחיד. כמו כן, זה מראה לנו שבמקרים של קשירת קשר לביצוע פשע – צריך להוכיח שאכן העבירה שאותה רצו להוציא לפועל היא עבירה פלילית ולא עבירה קלה יותר.

 

סעיפים רלוונטיים בחוק העונשין

ניתן גם לבצע סקירה יסודית יותר של חוק העונשין, על מנת לבדוק באיזה אופן הוא מתייחס אל נסיבות של קשירת קשר לביצוע פשע. ראשית, החוק קובע למשל שכל אדם שקושר קשר עם אדם אחר כדי לבצע פשע דינו מאסר.

שנית, לפי החוק יש הבדל בין מקרים שבהם העבירה היא פשע לבין מקרים שבהם העבירה היא עוון. אם העבירה היא פשע, יש להטיל מאסר של שבע שנים או את העונש שנקבע לאותה עבירה – לפי העונש הקל יותר. במידה והעבירה היא עוון, החוק קובע מאסר של שנתיים או את העונש לאותה עבירה – גם כן לפי העונש הקל יותר.

 

החשיבות של התייעצות עם קשירת קשר לביצוע פשע

הרבה מאוד אזרחים לא מודעים לזכויות שלהם וליכולת להתייעץ עם עורך דין פלילי בכל מקרה של דילמה או התלבטות. אבל בעוד התייעצות עם עורך דין פלילי חשובה לצורך מיצוי זכויות שונות, היא עוד יותר קריטית בנסיבות של קשירת קשר לביצוע פשע.

הסיבה לצורך במעורבות של עורך פלילי על רקע קשירת קשר לביצוע פשע קשורה לכך שמעורבים בו מספר חשודים שונים. ברוב המקרים, אנשים שחשודים יחד באותה עבירה לא ייחקרו יחד ואף ינסו להציל את עצמם על חשבון השאר. אז כדי לקבל את הייצוג המשפטי ההולם, כדאי לנקוט יוזמה: לייעוץ של עו"ד פלילי לחצו כאן.

 

מה התפקיד של עורך דין פלילי?

מהרגע שבו עורך דין פלילי מעורב בתהליך, כבר הרבה יותר קשה ולמעשה בלתי אפשרי להפר את זכויות החשודים. עורך דין פלילי יכול לייצג כמה חשודים ביחד או רק את אחד מהם, אך תפקידו לנצל את הידע שעומד לרשותו על מנת להצביע על לקונות בכתב התביעה.

יתרה על כך, לעורך דין פלילי יש את הניסיון הנדרש כדי לבדוק מה קובע החוק במקרים תקדימיים. כך מתגוננים מפני ענישה חמורה וממצים זכויות רלוונטיות.

 

איש קורא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פלילי