נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך שלב אחר שלב לקבלת חותמת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל באילת

חותמת האפוסטיל מאפשרת אימות חוקי של מסמכים ציבוריים והכרה בתוקפם המשפטי במדינות רבות בעולם. קבלת חותמת אפוסטיל יכולה לחסוך זמן וכסף רב בעת ביצוע פעולות הדורשות הצגת מסמכים רשמיים כגון רישום ללימודים, קבלת אשרות ואזרחויות, פתיחת חשבונות בנק, רכישת נכסים ועוד. המדריך הבא יסביר באופן מפורט ושלב אחר שלב כיצד להוציא חותמת אפוסטיל על מסמכים ציבוריים

 

חותמת אפוסטיל – הסבר

חותמת אפוסטיל מאמתת כי החתימה על מסמך ציבורי מקורי ניתנה על ידי בעל תפקיד מוסמך. היא כוללת את שמו, תפקידו, חותמת רשמית וחתימה של נציג המדינה המנפיקה. חותמת האפוסטיל מאפשרת הכרה בתוקף המסמך במדינות חברות באמנת האג, אשר כוללת למעלה מ-100 מדינות. האמנה קובעת תנאים אחידים להנפקת חותמת אפוסטיל ולהכרה הדדית במסמכים ציבוריים בין המדינות החברות בה.

חותמת האפוסטיל פוטרת מאימות נוטריוני או קונסולרי של המסמך, וחוסכת זמן וכסף רב. הליך הבקשה והקבלה של המסמך נחשב לפשוט, נגיש ויעיל יחסית. הליך זה נועד למנוע מקרי זיוף של מסמכים ציבוריים ולייעל את ההתנהלות הבירוקרטית בין המדינות החברות לאמנה.

חותמת אפוסטיל באילת

איתור הרשות המוסמכת

על מנת לקבל חותמת אפוסטיל באילת יש לפנות לרשות המוסמכת על פי חוק במדינה המוציאה את המסמך המקורי שאותו מבקשים לאמת. בדרך כלל מדובר במשרד החוץ או משרד המשפטים של אותה מדינה. ניתן למצוא את המידע על הרשות המאמתת באתר האינטרנט של משרד החוץ, או ליצור קשר ישירות עם מחלקת הקונסוליה במשרד החוץ לקבלת פרטים מלאים. חשוב לוודא מהם המסמכים הנדרשים ומהי עלות האגרה עבור הנפקת חותמת אפוסטיל.

 

הגשת בקשה

הנפקת חותמות אפוסטיל בישראל מבוצעת בענף לאימות מסמכים ציבוריים של משרד החוץ. על מנת לקבל חותמת אפוסטיל על מסמך ישראלי, יש להגיש בקשה בכתב למחלקה זו, בצירוף המסמך המקורי שאותו מעוניינים לאמת. הבקשה צריכה לכלול את פרטי המבקש, תיאור המסמך, מספר עותקים הנדרשים ופרטי איש קשר.

יש לשלם אגרה עבור האימות בהתאם לתעריפון משרד החוץ. תהליך הטיפול בבקשה אורך בין יום לשבוע ימים. המסמך המקורי ייבדק על ידי פקיד האימותים שיוודא כי הוא תקף ונחתם כדין. לאחר מכן תוטבע חותמת האפוסטיל הכוללת את פרטי האימות. המסמך יוחזר למבקש יחד עם העתקים המאומתים.

 

הצגת המסמך

מסמך המוצג יחד עם חותמת האפוסטיל בפני רשויות ומוסדות במדינות חברות באמנת האג, יתקבל כבעל תוקף משפטי מחייב. המסמך יהיה פטור מאימות נוספים או תרגום מאושר. חותמת האפוסטיל מהווה אישור סופי לכשרות המסמך וניתן להשתמש בו מיידית למטרה שלשמה נדרש. קבלת חותמת אפוסטיל על מסמכים רשמיים היא תהליך פשוט יחסית החוסך זמן וכסף רב. על ידי הגשת בקשה לרשות המוסמכת ותשלום אגרה ניתן לקבל אימות חוקי למסמך שיתקבל במדינות רבות בעולם.

חותמת אפוסטיל באילת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נוטריון