נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעה באופן עצמאי או דרך עורך דין, מה נכון יותר?

שופט מרכזי

ככלל, תביעות על רקע סכסוכים שונים, ניתן להגיש לבית המשפט באופן עצמאי, באם מדובר על תביעה עד לגובה סכום מסוים. אולם, ישנם מקרים אשר מצריכים ידע משפטי ולפיכך, נדרש בהם גם ייצוג ש עורך דין מוסמך, שיידע לנהל את התביעה.

קיים סכום מקסימלי שבגינו אדם יכול להגיש בעצמו תביעה בבית משפט לתביעות קטנות וסכום זה מתעדכן מחדש בכל שנה.

 

הגשת תביעה באופן עצמאי

אדם המעוניין להגיש תביעה, נדרש לבצע זאת באופן הבא:

  1. ראשית, עליו להפנות את התביעה למזכירות של בית המשפט לתביעות קטנות.
  2. בעל התביעה נדרש להציג את המסמכים הרלוונטיים בפני בית המשפט, כאשר מטרתם לאמת את גרסתו של התובע.
  3. במידה והאדם התובע איננו מעוניין או איננו יכול להגיע לבית המשפט בעצמו, הוא רשאי למנות אדם אחר מטעמו באמצעות מתן ייפוי כוח. באופן זה, מיופה הכוח יכול לייצג את התביעה בפני בית המשפט.

 

הגשת תביעה באמצעות ייצוג של עורך דין

קיימים מצבים בהם עו"ד מוסמך יכול לייצג את התביעה, גם כשמדובר בתביעות קטנות. לרוב, בית המשפט אמור להחליט אם לאשר את הייצוג ע"י עורך הדין.

 

ייצוג ע"י עורך דין – יתרונות מו חסרונות

אדם המעוניין להגיש תביעה ואיננו רוצה לבצע זאת בעצמו, בד"כ יעדיף לקחת עורך דין מוסמך ומקצועי שייצג אותו במהלך התביעה. למהלך זה עשויים להיות כמה יתרונות:

  1. ראשית, עורך דין מוסמך הוא בד"כ אדם עם ידע מקצועי רחב וכמו כן, עם ניסיון מייצוג תביעות קודמות. ההחלטה להיעזר בעורך דין לצורך הגשת תביעה נובעת מהרצון להגיע להצלחה מקסימאלית של התביעה.
  2. לעיתים, אנשים מעדיפים שלא להתעסק בתביעה שהם מעוניינים להגיש, בשל חוסר ידע באופן הגשת תביעה או בשל חוסר רצון להשקיע בה אנרגיה וזמן יקר. מסיבה זו, לעיתים קיימת העדפה להיעזר בעורך דין מקצועי ומיומן, שיוכל לייצג את התביעה בצורה הטובה ביותר, עפ"י הידע והניסיון שלו בתחום.
  3. על אף היתרונות הקיימים בייצוג ע"י עורך דין, יש לקחת בחשבון שהתשלום אותו יש להעביר לעורך הדין, בגין עבודתו, יהיה בהתאם. ייתכנו מצבים של תביעה מורכבת או מסובכת, בה יהיה על עורך הדין להשקיע זמן ומשאבים רבים ולכן התשלום שהוא ידרוש יהיה גבוה בהתאם.

 

האם להיעזר בייצוג של עו"ד לצורך תביעה?

יש לזכור כי כשמדובר בתביעות קטנות שניתן להגישן בקלות יחסית ואינן מצריכות ידע משפטי רב, ההמלצה היא לנסות להתמודד איתן באופן עצמאי. אולם, באם מדובר בתביעות מורכבות המצריכות שליטה גבוהה בתחום ויידע משפטי רלוונטי, אזי ההמלצה היא להיעזר בייצוג של עור דין מוסמך, גם אם ההליך כרוך בעלויות כספיות. בסופו של דבר, האינטרס של בעל התביעה הוא להגישה על הצד הטוב ביותר וללא הפסד כספי מיותר. לפיכך, בטרם הגשת תביעה לבית משפט, כדאי לעשות את השיקולים הרלוונטיים שיובילו להצלחה מקסימלית בתביעה.

משרדו של עו"ד יואב רונקין עוסק בתחומים שונים והוא מחזיק בניסיון רב שנים בכל הקשור להגשת תביעות לבית משפט ולייצוג לקוחות. בנוסף, השירות אותו הוא מציע עבור לקוחותיו ניתן במאמצים המקסימליים ומתוך מטרה להגיע להישגים הטובים ביותר.

 

פטיש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול