נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבצע תכנון מס מקדים לפני קניית דירה?

קניית דירה

כל אזרח במדינה צריך לשלם מס במקרים מסוימים במהלך חייו. בעוד שישנם מיסים שאנחנו משלמים באופן שגרתי יותר, כמו מס ערך מוסף בעת רכישת מוצר או שירות, כמו גם מס הכנסה בקבלת המשכורת החודשית, ישנם אירועי מס שמתרחשים במצבים יותר ספציפיים, כמו קניית דירה. כך תוכלו לבצע תכנון מס מקדים לפני קניית דירה.

 

תכנון מס

לכל מדינה יש את מערכת המיסוי שלה. כל מדינה גובה מיסים מהאזרחים בצורה מסוימת – גם מדינת ישראל. למרות חובת המס שמוטלת על האזרח, ישנם מקרים בהם הוא יכול לא לשלם מס מסוים במלואו, או לא לשלם אותו בכלל. הדבר מתאפשר הודות לחוקים מסוימים, סעיפים שונים או הנחות ופטורים שמציעה המדינה.

תכנון מס הוא הכינוי למספר פעולות שניתן לבצע על מנת לשלם את המס בצורה הכי נמוכה שאפשר, באופן חוקי כמובן. תכנון מס משתנה בין אנשים שונים ובין סוגי מיסוי שונים. עוד על כך ניתן לקרוא באתר של אורי גילת עורך דין תכנון מס.

 

מיסוי בקניית דירה

אחד המיסים שקיימים בישראל הוא מס רכישה. מס רכישה מתייחס לרכישה של דירה. לפי החוק בארץ, בסיטואציות מסוימות, יש אנשים שנדרשים לשלם מס בעבור קניית דירה. המטרה של מס זה היא בעיקר ליצור מעיין ריסון מסוים לשוק השקעות הנדל"ן, שכן רכישת דירות רבות במחירים גבוהים גורמת למחירי הדיור באופן כללי לעלות.

 

גובה המס

גובה מס הרכישה שעל כל רוכש דירה לשלם משתנה בין רוכשים שונים. מס הרכישה, כמו מס הכנסה למשל, עובד בצורה של מדרגות מס. כל אזרח משלם את מס הרכישה לפי ערך הדירה אותה הוא רכש ולפי כמות הנכסים הקודמת שהייתה ברשותו.

 

עבודה עם אנשי מקצוע

כדי לבצע תכנון מס בצורה היעילה והטובה ביותר, כדאי לעבוד עם אנשי מקצוע. אנשי מקצוע כאלו, כמו עורכי דין מתחום המקרקעין למשל, מכירים את חוקי המס השונים ומאפשרים לרוכשי הדירות לשלם כמה שפחות מס, בצורה חוקית.

 

בחינת פטורים אפשריים

המדינה מציעה לא מעט פטורים לאנשים שרוכשים דירות. הפטורים הללו לרוב מוענקים לסוגים מסוימים של אוכלוסיות. למשל, אנשים עם נכויות מסוימות יכולים למצוא את עצמם זכאים להנחה או לפטור מלא ממס רכישה.

 

דירה יחידה

מס רכישה לא משולם כאשר מדובר על הדירה הראשונה שרוכש האזרח, כל עוד שווי העסקה לא עובר סכום מסוים. לכן, כדאי מראש להתייעץ עם עורך דין ולהבין האם כדאי לרכוש נכס זול יותר, כדי לשלם מס בצורה מופחתת.

 

תזמון מכירת דירה

אם אתם רוכשים דירה עוד לפני שמכרתם את הדירה שבבעלותכם, אתם יכולים להגיע למצב בו יש לכם שני נכסים, מה שיחייב אתכם לשלם מס רכישה. אם תמכרו את הדירה הקודמת בפרק זמן סמוך לרכישת הדירה החדשה, תוכלו לפטור את עצמכם מתשלום מס.

קניית דירה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
חוזה דיור
דגשים לניסוח חוזה דיור

כשאתם הולכים לקנות מצרך כלשהו במכולת, או כשאתם מעוניינים לרכוש מוצר חשמלי מסוים, מה אתם עושים? ככל הנראה מה

עורך דין נדל"ן
נדל"ן: טיפים להשקעה נבונה

השקעה בנדל"ן הפכה לאחד מאפיקי ההשקעה המניבים והפופולאריים ביותר בישראל. מחירי הדירות נמצאים בעליה מתמדת בשנים האחרונות, מה שהופך