נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בניית תכנית מסודרת לשיקום כלכלי – איך עושים את זה נכון?

לוח סטטיסטיקה

עבור חלק מהאנשים שעוברים הליכי חדלות פירעון, תוכנית שיקום כלכלי היא חלק בלתי נפרד.

זהו תנאי לצורך אישור התהליך על ידי המדינה ואף לקבלת הפטר חובות במקרים מסוימים.

אז איך בונים תוכנית שיקום כלכלי ואיך זה צפוי להשפיע על החיים שלכם?

 

מה זה תכנית לשיקום כלכלי?

עו"ד חיים מזור, מפטל מזה כ 15 שנה בתיקים של פשיטת רגל וחדלות פירעון, מסביר כי חשוב להתייחס לתכנית לשיקום כלכלי לא רק בתור אילוץ מטעם הרשויות לצורך קבלת הפטר חובות וכן לצורך מימוש הליך חדלות פירעון, אלא גם ובעיקר – דרך יעילה ונכונה להשיב את החיים למסלול תקין.

מטרתה של תוכנית לשיקום כלכלי היא לסייע לחייב להשיב את האיזון הכלכלי לחיים, להחזיר חלק מהחובות שלו לנושים, תוך שמירה על אורח חיים תקין ופרנסה מספקת לכלכלת המשפחה.

תהליך זה, כאשר הוא מתנהל כראוי, מסייע לחייב גם לרכוש הרגלים חדשים וללמוד כיצד להתנהל נכון מבחינה פיננסית ובכך אולי טמונה גדולתה של התוכנית.

 

איך בונים תוכנית לשיקום כלכלי?

כדי לבנות תוכנית לשיקום כלכלי, על הנאמן והממונה על התהליך מטעם המדינה, לקבוע כמה מתוך הכנסותיו החודשיות של החייב ישמש לצורך החזר חובות, כמה ישמש למחייה, אילו נכסים ניתן לממש כדי להחזיר חלק מהחובות וכן הלאה.

כדי לשמור על האינטרסים של החייב, להבטיח שישאר לו סכום חודשי גדול מספיק כדי לחיות את חייו בכבוד ואף לשמור על כמה שיותר נכסים בידי החייב, רצוי להתייעץ עם עו"ד מתאים, שמכיר היטב את כללי המשחק ויודע כיצד ניתן להטות את המצב לטובת החייב – ככל שניתן במסגרת החוק כמובן.

 

האם שיקום כלכלי הוא חובה עבור כל מקרה של חדלות פירעון?

בית המשפט בודק אם החייב הגיע למצבו בגלל התנהלות כלכלית שגויה, או בגלל סיבות אחרות, כמו הפסדים כספיים שאינם תלויים בו (משבר כללי, מחלה, מלחמה וכן הלאה). אם ימצא כי החייב אכן נוטה להתנהלות כלכלית שגויה, שכן אין לו הבנה בסיסית של התנהלות כלכלית תקינה, הוא יצטרך לעבור תהליך שיקום כלכלי, שמטרתו להקנות לו הרגלים פיננסיים חדשים ובריאים יותר.

לעומת זאת, אם החייב מכיר את כללי ההתנהלות הפיננסית המקובלים והנכונים, אין לו צורך בשיקום מסוג זה, אלא רק בהסדר תשלומים מול הנושים, שיאפשר לו גם לחיות ולהתפרנס בכבוד.

 

לסיכום

תוכנית שיקום כלכלי היא חלק אינטגרלי בהליכי חדלות פירעון. יש לה היבט מעשי שמטרתו לסייע לחייב לשלם את חובותיו באופן שיאפשר לו גם לחיות בכבוד, אך יש לה גם היבט חינוכי.

היבט זה נוגע להקניית הרגלים פיננסיים בריאים יותר, לצורך שמירה על איזון כלכלי בעתיד.

חשוב לשתף עו"ד בהכנה לקראת הליכים אלה, כדי לבנות תוכנית שיקום תואמת לצרכי החייב ולוודא שהאינטרסים של החייב נשמרים במלואם.

 

מדדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
חוקרים פרטיים
תפקידם של חוקרים פרטיים

חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות ומתן תובנות חשובות בתחומים שונים של אכיפת חוק, חקירות חברות ועניינים

לשאת נשק
8 סיבות לשאת נשק כנשים

בעולם של היום, בטיחות אישית היא הדאגה העיקרית של נשים. עם העלייה בשיעורי הפשיעה והחדשות הבלתי פוסקות על תקיפות

5 סיבות לעבוד בעגלות
5 סיבות לעבוד בעגלות

עבודה בעגלות, בין אם כדייל בעגלה ובין אם כנציג שירות לקוחות, עשויה להיות לא הבחירה הראשונה בקריירה שעולה על

הגירת ילדים
5 שיקולים בהגירת ילדים

הגירת ילדים לחו"ל אינה עניין של מה בכך, בעיקר כשמדובר בילדים להורים גרושים. כדי להסדיר את העניין הזה, יהיה

מִשׂרָד
כמה עולה להשכיר משרד?

איזה כיף! החלטתם לפתוח עסק או שהעסק הקיים התפתח והגיעה העת לשכור משרד! אז מה חשוב לדעת? עלות שכירות