נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תלונה במשטרה – מתי להתקשר לעורך דין?

תלונה במשטרה

הגשת תלונה במשטרה היא כלי שעומד לאזרחים במדינת ישראל בכדי להתמודד עם פעילות פלילית שנעשתה כנגדם או כנגד אנשים אחרים. לאחר הגשת התלונה במשטרה מתחילה שרשרת תגובות והליכים, שבסופם יכול להיות מוגש כתב אישום ואף להתבצע הרשעה של האדם כנגדו הוגשה התלונה. ערכנו בעבורכם מדריך קצר שבו נסקור בקצרה את הנושא וניתן מספר טיפים חשובים. 

 

מהי הגשת תלונה במשטרה ומי יכול להגיש תלונה?

הגשת תלונה במשטרת ישאל היא כלי שעומד לרשותו של כל אזרח במדינה שמאמין שהופנתה כנגדו או כנגד מישהו אחר פעילות פלילית שעלולה לפגוע בהם. הגשת התלונה יכולה להיעשות בצורה מקוונת או בכל תחנה משטרה שמותאמת לשם קבלת תלונה. בזמן התלונה מתבקש המגיש לפרט את המקרה הפלילי שאירע ומי היו המעורבים במקרה זה.

לאחר שהוגשה התלונה במשטרה, על החוקרים שאספו אותה להחליט האם להמשיך לחקור את הנושא או לסגור את החקירה בעילה זאת או אחרת. במידה והחקירה הפלילית ממשיכה היא עלולה להוביל להגשת כתב אישום ולהרשעה בבית המשפט.

 

מתי כדאי לערב עורך דין במצב כזה?

כלל האצבע שתמיד כדאי לעבוד לפיו הוא שייעוץ של עורך דין פלילי לא יכול לפגוע בך באף מקרה. לכן במקרה ושמעת שהוגשה נגדך תלונה במשטרה על עבירה פלילית זאת או אחרת כדאי מאוד לשקול התייעצות עם עורך דין פלילי. במידה ואין לך עניין בהתייעצות עם עורך דין וקיימת הסברה שהתלונה נגדך אינה רצינית, ניתן לחכות עד לשלב הזימון לחקירה. בשלב זה כבר אסור בשום פנים ואופן להגיע ללא ייעוץ מקדים של עורך דין.

 

התוצאות האפשריות של הגשת תלונה במשטרה

הגשת תלונה במשטרה יכולה להסתיים במספר תוצאות אפשריות. הראשונה היא ביטול החקירה וסגירת התיק על ידי המשטרה בגלל שאין ראיות או אשמה פלילית לאדם שנגדו הוגשה התביעה המדוברת. במקרה של ביסוס החשדות נגד הנאשם יועבר התיק לפרקליטות המדינה. במידה והוחלט להגיש כתב אישום כנגד החשוד, התיק יכול להסתיים בהרשעה או במצב של ביטול כתב אישום על ידי השופט.

 

מציאת עורך דין מתאים לטיפול באישום פלילי

חשוב מאוד למצוא עורך דין ברמה גבוהה שיעזור לך להתמודד עם ההליך הפלילי שאליו נכנסת. עורך דין איכותי יכול לשנות את התוצאות של המשפט ב-180 מעלות ולגרום לתיק שהיה נגמר בהרשעה להסתיים בלא כלום.

 

באיזה שלב לפנות לעורך דין במקרה של תלונה במשטרה – סיכום

הגשת תלונה במשטרה היא כלי שעומד בפני כל אדם במדינת ישראל במידה והוא מאמין שהוא נפל קורבן לפעילות פלילית כזאת או אחרת. ההמלצה הרשמית היא ליצור קשר עם עורך דין פלילי ברגע שנודע לך שהוגשה נגדך תלונה במשטרה. בכל מקרה השלב המאוחר ביותר שחשוב לפנות לפניו לעורך דין הוא ההזמנה לחקירה משטרתית.

תלונה במשטרה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עונש על זיוף
מה העונש על זיוף גימלים?

זיוף הוא עבירה חמורה הכוללת יצירה או שינוי של מסמכים, חתימות או צורות אחרות של כתיבה מתוך כוונה להונות.

עורך דין לשון הרע
מתי אפשר לתבוע דיבה

לשון הרע היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה בשמו הטוב של אדם. זה כרוך בהצהרות שווא על מישהו שיכול