נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תפקיד התיעוד הרפואי במקרים של נזקי גוף

תפקיד התיעוד הרפואי במקרים של נזקי גוף

מקרים של נזקי גוף הם דבר שכיח, כאשר ברוב המקרים הם יובילו לתביעה לטובת קבלת פיצויים. אחד הקשיים הוא להוכיח את רמת הפגיעה שחוויתם, ולצורך זה עליכם להציג לבית המשפט חוות דעת רפואית שבה תפורט הפגיעה בכם. לתיעוד הרפואי בהליכים משפטיים מהסוג הזה ישנה חשיבות עליונה, וכאן נעזור לכם להבין איך לעשות את זה בצורה נכונה.

 

נזקי גוף

תביעת נזקי גוף היא חלק מתוך עולם תביעות הנזיקין שנחלקות לנזקי רכוש ונזקי גוף. נזקי גוף יכולים לראות בשל חבלה, תאונה, נפילה או פגיעה במקום העבודה. הפיצוי של נזקי גוף מורכב שני רכיבים. חלק אחד הוא פיצוי חד פעמי בגין הפגיעה עצמה, ובדרך כלל נלווה גם קצבה קבועה שנועדה לחפות על הנזק שאותו נזק הגוף הותיר.

כדי לקבוע את שיעור הנזק יש כמה מדדים שצריך לבחון, כאשר המרכזי שבהם הוא המצב הרפואי של הנפגע לפני ואחרי הפגיעה. בהקשר הזה, הדרך היחידה של בית המשפט להכריע היא תיעוד רפואי מפורט שאותו תציגו לו.

 

חשיבות התיעוד הרפואי

התיעוד הרפואי שאותו אתם צריכים להציג מתחיל מרגע הפגיעה. כבר כאשר נלקחתם לטיפול ראשוני בפגיעה, ולא משנה היכן היה הטיפול הזה עליכם להציג את המסמכים שמתעדים את הפגיעה. בהנחה ועברתם הליכים רפואיים מסוגים שונים גם בתקופה שלאחר הפגיעה חשוב שיהיה לכם תיעוד של כל הליך שעברתם, בדגש על השפעת הפגיעה באותו הליך.

המטרה של התיעוד היא לא רק להוכיח את העלויות הרבות שאליהן הפגיעה הובילה אלא גם לעזור לכם להראות לבית המשפט את ההידרדרות במצב שלכם בעקבות הפגיעה. דבר נוסף שניתן לצרף לתיעוד אלו חוות דעת רפואיות של מומחים מהתחום שיוכלו לתת הצהרה לבית המשפט בנוגע למצב שלכם.

 

בחירת עורך דין מתאים

מלבד החשיבות הרבה שיש לתיעוד הרפואי, כדי להצליח בתביעת נזיקין חשוב שיהיה עורך דין מנוסה שמלווה אתכם. תביעות נזקי גוף נערכות בדרך כלל מול חברות ביטוח שלא מאוד אוהבות לשלם את הפיצויים גם כאשר הם מגיעים לכם על פי דין. עורך דין מנוסה יוכל לעזור לכם להכין תיק מסודר עם תיעוד מפורט שיוכיח לבית המשפט את הזכויות שלכם באופן שאינו משתמע לשתי פנים.

עורך הדין צריך להיות מומחה בתביעות נזיקין בדגש על תביעות גוף. לניסיון שלו ישנה חשיבות רבה לאור הניואנסים הרבים שיש לתחום הזה, ושאותם אפשר ללמוד רק מתוך ניסיון רב שנים.

 

לסיכום

תביעה על נזקי גוף אמורה להעניק לכם פיצוי בגין פגיעה בגוף. לא משנה מה היה הגורם לפגיעה, כדי שתוכלו לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם על פי דין, חשוב להציג תיעוד רפואי מפורט שמתחיל החל מרגע הפציעה. תיעוד כזה יחד עם עורך דין מנוסה מהתחום הם המפתח שלכם להגיע למיצוי מלא של הזכויות הרפואיות שלכם.

תיעוד רפואי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין נזקי גוף