נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם לקחת הלוואה נוספת על המשכנתא?

איש מקצוע

שוק הנדלן כיום חווה פריחה משמעותית, ואנשים רבים בוחרים לקחת גם משכנתא שניה והלוואות נוספות, נוסף על המשכנתא הנוכחית. במקרים מסוימים אפילו הלוואת גישור עשויה להוות פתרון, וגם רבים המקרים שאנשים לוקחים שתי משכנתאות. האם כדאי?

במקרים מסוימים בהחלט אפשרי לקחת הלוואה נוספת על משכנתא קיימת. כאשר מבקשים משכנתא שנייה על נכס, המלווה יבדוק כי במידה ואכן תינתן משכנתא שנייה או הלוואה על משכנתא קיימת, לווה הכסף יחזיר החזרים חודשיים שאינם עולים על 50% מהשווי של הנכס הקיים. מה ז"א? במילים אחרות, אם רכשתם נכס ששווה 3 מיליון שקלים על פי הערכת שמאי וכבר יש על הנכס משכנתא של 900,000 ₪, תוכלו לקחת הלוואה נוספת עד 600,000 ₪.

 

חברת ייעוץ למשכנתא שנייה

יועץ משכנתאות, חברת ייעוץ משכנתאות וגם יועצי משכנתאות של בנקים, תמיד יבדקו את היכולת של מבקש ההלוואה לעמוד בהחזרים החודשיים, בין אם עבור משכנתא ראשונה או שנייה. אז מה בעצם משתלם יותר, הלוואה בלי ריבית או הלוואת גישור? אולי משכנתא שנייה?

בכל מקרה בו לא ברור איזה מסלול מומלץ עבור הלוואה שנייה, כדאי תמיד לפנות אל יועצי משכנתאות מקצועיים, איתם תוכלו לדון במסלולים האופציונאליים עבורכם והאידיאליים. במקרים מסוימים אנשים גם נוטים למהר ולחתום על חוזים שעשויים להיות בעייתיים בטווח הארוך. אחת הדוגמאות לכך, היא לקיחת משכנתא תחת תנאים שצמודים למדד.

משכנתא שנייה, באילו תנאים כדאי?

ריבית שצמודה למדד לרוב תשתנה עם השנים, בין אם לטובתכם או לא. ייעוץ למשכנתא ניתן על ידי אנשים הלומדים את הנושא באופן קבוע, והייעוץ שניתן לכם הוא ייעוץ משכנתאות על ידי אנשי מקצוע, שתמיד מעודכנים בכל מה שמתרחש בשווקים הכלכליים השונים בעולם.

כידוע, ריבית תלויה במדד עשויה להשתנות בעקבות אי-אלו תנודות פיננסיות עולמיות. לרוב, יהיה מדובר בתהליכים כלכליים עולמיים שלא יהיה ביכולתנו, האנשים שפחות בקיאים ברזי המערכות הפיננסיות העולמיות, להעריך ולאבחן. ההמלצה היא לבחור חברת ייעוץ למשכנתאות, לקבוע פגישת ייעוץ ולבחור את המסלולים הכדאיים ביותר, תוך התחשבות ושמת דגש על היכולת לעמוד בהחזרים החודשיים. לעיתים, גם ניתן לקחת הלוואת גישור, אם יש לכם כבר משכנתא.

הלוואה שנייה על נכס

במידה וכבר יש משכנתא על הבית ולוקחים הלוואת גישור, כדאי לזכור שהלוואות אלו ניתנות בדרך כלל בריבית גבוהה למדיי. לפעמים הריבית הגבוהה על הלוואת גישור, עשויה להוביל לכך שהסכום הסופי אותו תשלמו יהיה גבוה ביותר.

יש לקחת בחשבון כי ריביות על הלוואות גישור בדרך כלל עומדות על 3 אחוזים ועד 4 אחוזים בממוצע. קיים גם מקרים בהם אנשים לוקחים משכנתא שנייה בכדי לנסות ולהיחלץ מחובות שמכבידים עליהם, אך כדאי לזכור שלפעמים הלוואות שניות ושלישיות עשויות להוביל להתדרדרות נוספת במצב הכלכלי, כך שכדאי תמיד לשבת לפגישה עם יועץ משכנתאות מומלץ.

עורך דין מקרקעין מסביר על הליך רכישת נדל"ן בחו"ל.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
חוקרים פרטיים
תפקידם של חוקרים פרטיים

חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות ומתן תובנות חשובות בתחומים שונים של אכיפת חוק, חקירות חברות ועניינים

לשאת נשק
8 סיבות לשאת נשק כנשים

בעולם של היום, בטיחות אישית היא הדאגה העיקרית של נשים. עם העלייה בשיעורי הפשיעה והחדשות הבלתי פוסקות על תקיפות

5 סיבות לעבוד בעגלות
5 סיבות לעבוד בעגלות

עבודה בעגלות, בין אם כדייל בעגלה ובין אם כנציג שירות לקוחות, עשויה להיות לא הבחירה הראשונה בקריירה שעולה על

הגירת ילדים
5 שיקולים בהגירת ילדים

הגירת ילדים לחו"ל אינה עניין של מה בכך, בעיקר כשמדובר בילדים להורים גרושים. כדי להסדיר את העניין הזה, יהיה

מִשׂרָד
כמה עולה להשכיר משרד?

איזה כיף! החלטתם לפתוח עסק או שהעסק הקיים התפתח והגיעה העת לשכור משרד! אז מה חשוב לדעת? עלות שכירות