נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פיצוי על נזקי דירה שנגרמו עקב תאונת עבודה של הקבלן

פיצוי על נזקי דירה

מעת לעת עורכים בעלי דירות ובתים שיפוצים בבית. לצורך כך מוזמנים בדרך כלל קבלנים מקצועיים לביצוע העבודות. בדרך כלל מסתיימים השיפוצים בהצלחה, אף כי לעתים קורה שמתעוררות מחלוקות בין הצדדים.

המחלקות הללו מגיעות בדרך כלל לסיומן בפשרה בין הצדדים, או בפיצוי כזה או אחר או בעבודה שהקבלן מבצע עבור בעלי הבית ללא תשלום או במחיר מופחת.

ואולם יש מקרים שבהם הקבלן המשפץ עצמו גורם לנזקים לא פשוטים בדירה המשופצת עצמה או בדירות סמוכות לה או שנמצאות תחתה. זאת, בגלל תאונת עבודה שהוא או אחד העובדים שלו מעורבים בה.

אילו תאונות עבודה עלולות לגרום לנזקים בבית שידרשו קבלת פיצויים מהקבלן? כיצד ניתן ליישב את המחלוקות הללו? בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה בנושא.

 

תאונות עבודה שעלולות לגרום לנזקים בדירות שכנות

תוך כדי העבודות שמבצעים קבלני שיפוצים, חשמלאים, קונסטרוקטורים ועוד הם מבצעים לעתים קרובות פעולות של קידוח או שבירת קירות.

בדרך כלל, למעט רעשים מציקים למשך זמן מוגבל והפרעות מינוריות אחרות, השיפוצים מסתיימים בהצלחה.

אבל לעתים קורה שפעולות שונות של שבירת קירות, קידוחים או טיפול בקווי חשמל או מה שעלול להיות בעייתי יותר, קווי מים, גורם לנזקים הן בדירה המשופצת והן בדירות סמוכות לה או הנמצאות תחתה.

עם תאונות העבודה הנפוצות מהבחינה הזאת ניתן למנות פגיעה בקירות של דירות שכנות עקב פעולת קידוח, וכן תקלות חשמל חוזרות ונשנות עקב התחברות בעייתית של קבלן שיפוצים שנטל לעצמו חירות לבצע עבודות חשמל.

ואולם התקלה הנפוצה ביותר, היא בעיות רטיבות שנגרמו עקב עבודות רשלניות של קבלן השיפוצים. הבעיות יכולות להתעורר בדירה המשופצת עצמה, או בדירות סמוכות לה או הנמצאות תחתה.

הנזקים מתבטאים בדרך כלל בצורת רטיבות, הפוגעת לעיתים גם בארונות ובחפצים אחרים הסמוכים לקיר הנגוע ברטיבות זאת, בלי קשר לנזקים הנגרמים למבנה עצמו.

 

יישוב מחלוקות ופיצויים על נזקי דירה

בחלק מהמקרים מיושבות המחלוקות בין הצדדים עצמם, קרי בין העלי הדירות שנפגעו לבין הקבלן, או לבין בעל הדירה המשופצת. במקרים אחרים, קיצוניים יותר, עלולים בעלי הדירות שנפגעו לפנות לקבלת סעד משפטי ופיצוי לפי שווי הדירה.

אם הנזקים הכספיים הם בטווח הכספי המאפשר זאת, מתבצעת פנייה לבית המשפט לתביעות קטנות. אבל אם הנזקים הם משמעותיים, אזי ניתן וצריך להגיש תביעה משפטית בסכומים גבוהים, תוך הסתייעות בעורך דין מנוסה המכיר את החומר ויכול לנווט את התביעה כהלכה.

במרבית המקרים, כאשר מצטברות הוכחות חד משמעיות לקיומו של נזק בעקבות השיפוצים, פוסקים השופטים ללא היסס פיצויים בסכומים משמעותיים, בעיקר על קבלן השיפוצים.

אם בעל הדירה שבה בוצעו השיפוצים איננו מסוגל לספק את פרטי הקבלן, הוא עלול להיתבע בעצמו והפיצויים יחולו עליו.

אם הנך נדרש לתביעה כנגד קבלן בגלל נזקים בדירה בעקבות שיפוצים, זה המקום הנכון עבורך. הדבר הנכון ביותר יהיה ליצור קשר בהקדם ולעשות צעד ראשון לקראת קבלת פיצויים הולמים שיסייעו לך להחזיר את המצב לקדמותו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מקרקעין
בית
מדריך הערכת שווי דירה

חושבים שהגיע הזמן להיפרד מהדירה הישנה שלכם? רוצים למכור אותה? אם כך, אין ספק שאתם צריכים לדעת, לפני הכול,