נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ניתן לעבור הליך חדלות פירעון ללא ליווי?

הליך חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון, אשר נכנס לתוקפו במהלך שנת 2019, הביא איתו בשורה חדשה לחייבים, כשהוא מאפשר להם להשתקם מחובותיהם ולצאת לדרך כלכלית חדשה. היעילות הרבה וההליך הקצר, הפכו אותו להליך מבוקש בקרב חייבים רבים. כאן, עולה השאלה – האם ניתן לעבור את תהליך חדלות הפירעון באופן עצמאי וללא ליווי?

 

הרעיון העומד מאחורי האפשרויות להסדרת החובות

לצבירת חובות יש השלכות רבות על שגרת חייהם של החייבים (וכן של בני משפחתם), הן מבחינה כלכלית והן מבחינה בריאותית ולכן, חייבים רבים מחפשים אחר הדרכים הבטוחות והיעילות ביותר להיפטר מהחובות ולצאת לדרך כלכלית חדשה.

פעמים רבות מדובר באנשים נורמטיביים, שנקלעו לסחרור כלכלי שלא בכוונה תחילה ולפיכך, המדינה העמידה לרשותם מספר אפשרויות לצאת לדרך כלכלית חדשה וביניהן – הליך חדלות פירעון, עליו תוכלו לקרוא בהרחבה באתר https://www.yml-law.co.il.

 

הבשורה שהביא איתו הליך חדלות הפירעון

הליך חדלות פירעון החליף למעשה במהלך שנת 2019 את הליך פשיטת הרגל המוכר וזאת בשל הסטיגמה השלילית שנדבקה להליך וכן הצורך לרענן ולייעל את התהליך. כך, הליך חדלות הפירעון, או בשמו המלא – הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, הביא עימו חקיקה מודרנית, ששמה לה למטרה את שיקומו הכלכלי של החייב וכן, הליך מהיר ויעיל במיוחד.

 

הליך חדלות פירעון – כיצד מתחילים?

הליך חדלות פירעון נמשך לרוב מספר שנים וכולל שלושה שלבים עיקריים:

 

פתיחת ההליכים

בשלב הראשון, על החייב או הנושה, להגיש את הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ובמסגרתה, על החייב להגיש טפסים רלוונטיים שיעזרו לנאמן להעריך את מצבו הכלכלי ולבחון את התאמתו להליך.

 

תקופת הביניים

בתקופה זו בוחן הנאמן את מצבו הכלכלי של החייב, עליו מוטלות הגבלות שונות מצד אחד ומצד שני, הליכים משפטיים והליכי גבייה – מוקפאים.

 

קבלת צו לשיקום כלכלי

לאחר הגשת ממצאי הבדיקה הכלכלית שנערכה בשלב הביניים, יקבל החייב צו לשיקום כלכלי, המהווה את התכנית לפירעון החובות, שבסופה, יקבל החייב הפטר מלא מחובותיו וייצא לדרך כלכלית חדשה.

 

האם ניתן לעבור הליך חדלות פירעון ללא ליווי?

את התשובה לשאלה האם ניתן לעבור הליך חדלות פירעון ללא ליווי, ניתן לחלק לשניים: הראשונה היא – שאכן, ניתן לעבור את ההליך ללא ליווי של עורך דין והשנייה – שזו בהחלט אפשרות לא מומלצת ולא כדאית.

 

חשיבות הליווי של עורך דין מומחה בהליך חדלות פירעון

עורך דין מומחה בהליך חדלות הפירעון ואפשרויות הסדרי החוב השונים, יוכל להעניק לכם ליווי משפטי מקיף ומקצועי ולהתאים עבורכם את אפיק הפעולה המתאים ביותר וזאת תוך שמירה מקסימלית על האינטרסים והזכויות שלכם בניהול המשא ומתן מול הנושים ומול מערכת המשפט.

 

לסיכום

הליך חדלות פירעון, אשר החליף את הליך פשיטת הרגל, הביא עימו בשורה חדשה, הן מבחינת ריענון החוק והתייעלותו והן מבחינת מטרת החוק – שיקומו הכלכלי של החייב. אמנם ניתן להתחיל את ההליך ללא ליווי של עו"ד מקצועי, אך מדובר בהחלט בצעד לא מומלץ, שכן שירותיו של עו"ד מקצועי יסייעו לכם למטב ולמקסם את תוצאות ההליך.

הליך חדלות פירעון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוחים