נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דגשים לניסוח חוזה דיור

חוזה דיור

כשאתם הולכים לקנות מצרך כלשהו במכולת, או כשאתם מעוניינים לרכוש מוצר חשמלי מסוים, מה אתם עושים? ככל הנראה מה שתעשו יהיה להגיע אל מקום הרכישה, לבחור את הפריט, לשלם עליו ולהמשיך בדרככם. כאשר מדובר על דיור, הדברים מתבצעים אחרת. בין אם מדובר על רכישה או מכירה של דירה, השכרה או שכירת דירה, הדברים צריכים להתבצע בצורה מסודרת וברורה באופן משפטי, באמצעות חוזה. הנה כמה דגשים לניסוח חוזה דיור.

 

מה מוגדר כחוזה דיור?

חוזה הוא מסמך משפטי, שהחל מרגע החתימה שלו הוא אמור לחייב את שני הצדדים שחתומים עליו. ישנם חוקים רבים, גם בארץ וגם בעולם, בכל הקשור לחתימת חוזים ולהסכמים. כאשר אנו מדברים על תחום הדיור, חוזים הם עניין נפוץ. רכישה או מכירה של דיור, השכרה או שכירה של דיור, מתבצעת עם חתימה על חוזה.

מי שאמור לסייע לכם בניסוח החוזה הזה הוא עורך דין מקרקעין, כמו שניתן לראות באתר http://www.maorlevilaw.co.il. חשוב לזכור שהחוזה הוא מסמך מחייב מבחינה משפטית מרגע החתימה, כך שטעויות שמבצעים בניסוח החוזה יכולות להיות משמעותיות.

 

משמעות החתימה

כדאי להבין לעומק מה הכוונה במסמך שמחייב מבחינה משפטית. החוזה מורכב מסעיפים שונים, המסדירים תנאים מסוימים. למשל, בחוזה שכירות יכולה להיות מוסדרת תקופת השכירות של השוכר, בעוד שבחוזה של מכירת דירה ייקבע מועד כניסת הדיירים למשל. כשחותמים על החוזה, הסעיפים הללו הופכים למחייבים מבחינת שני הצדדים. צד שאינו עומד בחלק מסוים מהחוזה חושף את עצמו למעשה להליכים משפטיים, כך שמוטב לשים לב לדגשים השונים במהלך ניסוח החוזה.

 

ניסוח יחד עם עורך דין

הדבר החשוב ביותר שאפשר לעשות, כבר מההתחלה, הוא ניסוח של החוזה באמצעות עורך דין. ישנם לא מעט אנשים שמחליטים לעשות את העבודה הזאתי בעצמם ולנסח את החוזה מבלי להסתייע באיש שבקיא בניסוח חוזים. הדבר מוביל לחוזים שאינם תקינים מבחינה משפטית, או כאלה שיש בהם יותר מדי פרצות שעשויות להזיק לכם. בעתיד, זה יעלה לכם הרבה מאוד כסף.

 

התייחסות למיטלטלין

כשמשכירים דירה למשל, עשויים להישאר בדירה במקרים רבים מיטלטלין. מיטלטלין אלו נכסים שאינם נכסי מקרקעין, כלומר נכסים שאפשר לנייד אותם. מזגן, טלוויזיה וארון הם דוגמא לנכסים כאלו. חשוב להתייחס לרכוש הזה במהלך החוזה כדי למנוע אי הבנות.

 

הסדרת מקדמות

כשאתם חותמים על חוזה, אתם לא יודעים מי הצד השני שעומד מולכם. לכן, כדי להבטיח רצינות של הצד השני, נהוג לבקש מקדמה מסוימת, בין אם מדובר בהשכרת דירה או במכירת דירה.

 

פיצויים

מה יקרה אם האדם שעומד לחתום איתכם על חוזה יחליט לבטל אותו באמצע ההתקשרות? כדי להתמודד עם הסיטואציות הללו בצורה הטובה ביותר, כדאי להסדיר בניסוח החוזה פיצויים אפשריים שכל צד צריך לשלם לאחר במקרים מסוימים.

חוזה דיור

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
עורך דין נדל"ן
נדל"ן: טיפים להשקעה נבונה

השקעה בנדל"ן הפכה לאחד מאפיקי ההשקעה המניבים והפופולאריים ביותר בישראל. מחירי הדירות נמצאים בעליה מתמדת בשנים האחרונות, מה שהופך